3 tips om je nieuwsbrief inschrijvingen te verhogen

Op zoek naar concrete tips om het aantal nieuwsbrief inschrijvingen te verhogen?  Hieronder staan drie tips die snel uit te voeren zijn! Er wordt in de artikel verder ingegaan op de opmaak van het inschrijfformulier.

Tip 1: Maak het makkelijk

Wil je dat een bezoeker zich inschrijft? Maak het dan makkelijk om in te schrijven. Haal drempels weg die voorkomen dat iemand zich inschrijft. Een manier om deze drempels weg te halen is het minimaliseren van het aantal invulvelden. Zo is het vragen van een e-mailadres en voornaam al meer dan voldoende.

Goed voorbeeld is Wehkamp:

Nieuwsbrief Wehkamp.nl

Slecht voorbeeld is Managersonline.nl. Hier moeten maar liefst 19 velden worden ingevuld! Heb je meer gegevens nodig van iemand die zich inschrijft? Laat hem/haar bij de welkomstmail de mogelijkheid geven zijn profiel aan te vullen.

Tip 2: Maak het overal beschikbaar

Maak op de website plaats voor een standaardblok. In dit blok plaats je het aanmeldingsformulier. Op deze manier kan een bezoeker op elke pagina terug zien dat er een mogelijkheid is om in te schrijven. Ook Wehkamp is in dit geval een goed voorbeeld. Zij hebben het inschrijfformulier aan de rechterzijde van de webshop geplaatst.

Tip 3: Geef een voorbeeld

Ben je ook niet benieuwd wat je krijgt als je je ergens op abonneert? Het is belangrijk om de bezoeker een indruk te geven van de nieuwsbrief. Dit kun je doen door een voorbeeld nieuwsbrief te laten zien of een link naar de nieuwsbrief archief op te nemen. Geef ook aan hoe vaak de nieuwsbrief wordt verstuurd. Meestal is het gebruikelijk om 1 of 2x per maand een nieuwsbrief te versturen.

Eperium

Al sinds 1999 stelt E-commerce specialist Eperium klanten in staat om het maximale resultaat te halen uit E-commerce. Eperium is Intershop Platinum Partner en adviseert onder andere over strategie en conversiemarketing. Ook zorgen we voor technische implementaties en nemen we projectmanagement uit handen. We gebruiken hiervoor bewezen software van Intershop, IBM en Informatica, waarop meerdere professionele webwinkels kunnen draaien. Dat doen we met onze gepassioneerde medewerkers, vanuit onze vestigingen in Nederland (Weesp) en India (New-Delhi). Meer informatie is te lezen op: www.eperium.nl.

8 gedachten over “3 tips om je nieuwsbrief inschrijvingen te verhogen

  • 30 december 2008 om 15:28
    Permalink

    Leuke blog. Inschrijven voor jullie nieuwsbrief werkt echter niet?

  • 12 januari 2009 om 13:26
    Permalink

    Hoi H.B. Kwee

    Bedankt voor je reactie. Er ontbrak een bedanktpagina. Deze is inmiddels toegevoegd. Je bent overigens wel ingeschreven voor de nieuwsbrief.

  • 31 oktober 2010 om 22:30
    Permalink

    Leuk verhaal, dankjewel!

    Nog een vraagje –

    Ik wil ook mensen laten inschrijven op een email nieuwsbrief, maar hoe verzamel je die email adressen? Ik doe dit in een wordpress site en moet een html code hebben o.i.d. waar die adressen dan terecht komen zeg maar..

    bij voorbaat dank!

    Groeten van Tjeerd

  • 9 mei 2012 om 09:18
    Permalink

    Dat zou ik inderdaad ook wel willen weten, Tjeerd! Dus ik hoop dat hier nog ooit een reactie op komt! 🙂

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *