E-mail marketing: Bestaat het ideale aanmeldformulier?

Bestaat het ideale aanmeldformulier? Ik ga jullie deze vraag beantwoorden met hoe het wel moet en vooral hoe het niet moet!

Voordat ik voorbeelden laat zien van goede en slechte aanmeldformulieren is het belangrijk het doel in ons achterhoofd te houden. Het hoofddoel van een aanmeldformulier is het verzamelen van e-mailadressen voor de nieuwsbrief. Hoe groter en uitgebreider des te meer potentie een e-mail campagne heeft op succes.

Om een goede relatie op te bouwen met een nieuwsbrieflezer is een e-mailadres alleen niet goed genoeg. Het verzamelen van relevante informatie waar je de nieuwsbrieflezer gepaste informatie kan mailen is cruciaal bij het opbouwen van een goede relatie. Nu is het verleidelijk om bij eerste ontmoeting met bijvoorbeeld een aanmeldformulier zoveel mogelijk informatie te verzamelen. Dit is alleen erg drempel verhogend voor iemand die zich vrijwillig wilt inschrijven voor een nieuwsbrief. Daarom moet je die informatie in stappen verzamelen. De eerste contactmoment/stap staat in het teken van basisinformatie verzamelen, hierbij is de naam en e-mailadres al genoeg. De volgende contactmoment staat in het teken van meer informatie verzamelen zoals de voorkeuren van deze persoon. Concluderend kunnen we  stellen dat een naam en e-mailadres genoeg is voor een aanmeldformulier. Nu we deze kennis in pacht kunnen we deze gaan toetsen op praktijkvoorbeelden.

PR: wait… I: wait… L: wait… SD: wait…

Eperium

Al sinds 1999 stelt E-commerce specialist Eperium klanten in staat om het maximale resultaat te halen uit E-commerce. Eperium is Intershop Platinum Partner en adviseert onder andere over strategie en conversiemarketing. Ook zorgen we voor technische implementaties en nemen we projectmanagement uit handen. We gebruiken hiervoor bewezen software van Intershop, IBM en Informatica, waarop meerdere professionele webwinkels kunnen draaien. Dat doen we met onze gepassioneerde medewerkers, vanuit onze vestigingen in Nederland (Weesp) en India (New-Delhi). Meer informatie is te lezen op: www.eperium.nl.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *