Eén jaar Magento eCommerce

Nu ruim een jaar na de officiële release van Magento kan je al vrijwel niet meer om dit product heen. Magento is het snelst groeiende eCommerce platform ter wereld, en met 750.000 downloads is de opmars indrukwekkend. Waar heeft Magento dit succes aan te danken, is het slechts een hype of is Magento ‘here to stay’?

Magento

Liefde op het eerste gezicht
Het succes komt voort uit twee belangrijke aspecten. Ten eerste natuurlijk het eCommerce platform zelf. Het product is compleet, oogt toegankelijk en vriendelijke voor gebruikers. Vaak is het na het bekijken van de demo liefde op het eerste gezicht. Het pakket is voorzien van de belangrijkste ‘best practices’ waardoor je een omgeving in huis haalt die je direct al een voorsprong geeft op je concurrent. Maar het succes van Magento komt niet voort uit de e-commerce software alleen, het geheim zit ook in het ecosysteem van enthousiaste partners en gebruikers, Magento Connect.

Controle en focus op kwaliteit
Varien, de maker van Magento, heeft de basis gelegd en is verantwoordelijk voor de core code, roadmap en bugfixing. Menig groot en gerenommeerd softwarebedrijf kan een voorbeeld nemen aan Varien als het gaat om de transparante en heldere communicatie naar haar gebruikers. Dat Magento op basis van OpenSource ontwikkeld wordt hoeft dus zeker niet te betekenen dat er geen controle en focus is op kwaliteit en continuïteit. Partners en klanten helpen actief mee in het verbeteren en ontwikkelen van nieuwe features in Magento. Velen doen dat zelfs gratis, om zo een positieve reputatie op te bouwen binnen de community.

De community is de jury
Magento Connect is de virtuele marktplaats waar je je als partner wilt profileren. Heb je een tool ontwikkeld dan kan je deze hier onder brengen en ter beschikking stellen aan de gebruikers, vaak gratis en soms ook betaald. De community zelf beoordeelt de tools, is deze goed dan kom je al snel bovenaan te staan, is deze slecht dan zul je er al snel niets meer van horen. Nu een jaar verder is het aantal tools door partners en klanten ontwikkeld al bijna niet meer te tellen. De kans dat je vind wat je zoekt, hoe exotisch ook, is erg groot.

Veelbelovende toekomst
Magento eCommerce is een prachtig platform met een veelbelovende toekomst. Het ecosysteem is naar ons idee echter de echte successtory; partners en gebruikers die actief bijdragen in niet alleen de ontwikkeling van Magento maar ook bijdragen in het succes van ondernemers met ambitie. Magento is nu al hard op weg de grootste mondiale eCommerce economie te worden

Eperium is Magento Enterprise partner
Met deze ontwikkelingen is het ook logisch dat Eperium ervoor heeft gekozen om Magento aan haar dienstenportfolio toe te voegen. Als Magento Enterprise partner biedt Eperium een enorm flexibel product aan ambitieuze, innovatieve ondernemingen die met een laagdrempelig maar professioneel product willen werken.

“Wij zijn trots dat Eperium Enterprise partner van Magento is geworden. Hiermee krijgt de professionalisering van Magento in de markt een enorme boost. Eperium is met haar  expertise en bewezen trackrecord een uitstekende partner om Magento Enterprise serieus in de markt te zetten,” vertelt Roy Ruben CEO van Varian.

Eperium

Al sinds 1999 stelt E-commerce specialist Eperium klanten in staat om het maximale resultaat te halen uit E-commerce. Eperium is Intershop Platinum Partner en adviseert onder andere over strategie en conversiemarketing. Ook zorgen we voor technische implementaties en nemen we projectmanagement uit handen. We gebruiken hiervoor bewezen software van Intershop, IBM en Informatica, waarop meerdere professionele webwinkels kunnen draaien. Dat doen we met onze gepassioneerde medewerkers, vanuit onze vestigingen in Nederland (Weesp) en India (New-Delhi). Meer informatie is te lezen op: www.eperium.nl.

Eén gedachte over “Eén jaar Magento eCommerce

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *