Hoe zoek ik in Google?

Als 90% van alle internetters hun surfsessies starten met zoeken dan zou je denken dat het zoeken in Google een kunstvorm is geworden. Dus niet. De meeste mensen typen een hele riedel met tekst in en verwachten een goed resultaat. Dit kan frustrerend werken vooral voor de oudere mens. Deze column van Piet Grijs laat overduidelijk zien dat het zoeken op Google een kunst is. Om Grijs te helpen hier een lijst met manieren om Google te dwingen een relevant zoekresultaat te tonen.

1. Voeg meer woorden toe

Google zoekt alleen maar naar pagina’s waarop alle woorden voorkomen. Meer worden toevoegen aan de zoek levert dus minder maar meer relevante zoekresultaten (SERPs) op.

2. Laat woorden weg

Je kunt ook negatief zoeken. Dit betekent dat je Google aangeeft bepaalde woorden weg te laten uit de zoekresultaten. Om een woord uit te sluiten plaats je een minteken direct voor het betreffende woord.

3. Gebruik de Google directory

Google weet zelf ook dat algemeen zoeken heel veel irrelevante resultaten opleveren. Daarom heeft zij het web gerangschikt in categorie├źn. Ga naar http://www.google.nl/dirhp en zoek binnen de gewenste categorie.

Eperium

Al sinds 1999 stelt E-commerce specialist Eperium klanten in staat om het maximale resultaat te halen uit E-commerce. Eperium is Intershop Platinum Partner en adviseert onder andere over strategie en conversiemarketing. Ook zorgen we voor technische implementaties en nemen we projectmanagement uit handen. We gebruiken hiervoor bewezen software van Intershop, IBM en Informatica, waarop meerdere professionele webwinkels kunnen draaien. Dat doen we met onze gepassioneerde medewerkers, vanuit onze vestigingen in Nederland (Weesp) en India (New-Delhi). Meer informatie is te lezen op: www.eperium.nl.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *