Home Social Media Instagram shopping: verkopen via producttags

Instagram shopping: verkopen via producttags

Producten verkopen via Instagram: vanaf nu kan het! Een link toevoegen in je bio hoeft niet meer, want je kunt nu gewoon producttags, oftewel product tagging gebruiken. Product tagging is het koppelen van producten aan content op Social Media. Dit gebeurt door middel van de producttags. De producttags worden niet weergeven tot de gebruiker op de content klikt. Vervolgens krijgt die de prijs te zien en extra productinformatie. Ook kan de gebruiker direct doorklikken naar het product wat in de content is verschenen. De website wordt weergeven binnen de Instagram applicatie, dus de gebruikers hoeven de applicatie niet meer te verlaten. In deze blog wordt alles over de producttags en Instagram Shopping besproken.

Producttags gebruiken

De producttags kunnen alleen toegevoegd worden aan de organische berichten. Toevoegen aan Instagram Stories is ook mogelijk. De producttags gebruiken in advertenties kan niet! Je kunt de producttags toevoegen aan nieuwe berichten op je Instagram account. Met terugwerkende kracht kan ook; je kunt het namelijk ook simpel toevoegen aan je oude berichten. Wel kun je maximaal vijf producten per bericht met één afbeelding en 20 producten per bericht met meerdere afbeeldingen.

Instagram Shopping instellen

Om te beginnen moet je de nieuwste versie hebben van de Instagram applicatie en in het bezit zijn van een bedrijfsprofiel. Dit bedrijfsprofiel moet gekoppeld zijn aan het zakelijke Facebook-account. Je maakt in Facebook een catalogus aan waarin je al je producten koppelt. Het belangrijkste is dat je bedrijfsprofiel is goedgekeurd door Facebook. Zodra het bedrijfsprofiel goedgekeurd is, verschijnen de mogelijkheden voor Instagram Shopping direct in je account. Nu kan het echt beginnen! Je gaat naar bedrijfsinstellingen in je account en dan klik je op winkelen. Hier selecteer je de catalogus van Facebook. Vanaf dit moment ben je klaar om producten toe te voegen aan je berichten.

Producttags toevoegen aan een bericht

Je begint zoals je normaal een bericht plaats op Instagram. Je selecteert een foto en voegt effecten of filters toe. Je klikt vervolgens op de producten die je wil taggen. Nu voer je de naam in van het product en zodra die in de zoekbalk wordt weergeven, kun je hem aanklikken. Nu is de producttag al toegevoegd! Je hoeft alleen nog maar op ‘klaar’ te drukken.

Voordelen van producttags & Instagram Shopping

Deze tags zorgen ervoor dat het aantal stappen in de customer journey vermindert. Stel je ziet een mooi product verschijnen in je Instagram tijdlijn en je wil dit kopen. Je kunt er dan direct op klikken aanschaffen. Zonder deze tags had de gebruiker eerst op de website moeten zoeken. Nu hoeft de gebruiker dit dus niet meer te doen! Weer een stap minder. Bovendien hoeft de gebruiker de applicatie ook niet meer te verlaten.

Meer lezen

Vier conversie optimalisatie tips voor meer omzet

Veel bezoekers hebben is uiteraard heel leuk, maar je hebt niets aan bezoekers die alleen je pagina’s bekijken. Uiteindelijk wil je dat...

Replatformingtraject: hoe moet je het aanpakken?

Replatforming is een serieus en complex traject. Elk traject vereist een investering in tijd en middelen. Bovendien moet je je ook inzetten...

Voordelen van Headless Commerce

Simpelweg een e-commerce organisatie beginnen en een willekeurig platform aanschaffen kan allang niet meer. Consumenten willen steeds meer en verwachten de beste service. Veel traditionele...

Instagram shopping: verkopen via producttags

Producten verkopen via Instagram: vanaf nu kan het! Een link toevoegen in je bio hoeft niet meer, want je kunt nu gewoon...

Headless Commerce: nieuwe technologie

E-commerce is continue in ontwikkeling en er zijn veel discussies gaande over hoe het er in de toekomst uit komt te zien....