Home Social Media Wat voor soort advertenties heb je op YouTube?

Wat voor soort advertenties heb je op YouTube?

YouTube is een belangrijk kanaal voor adverteren. Er zijn verschillende advertentie mogelijkheden binnen YouTube. Je kiest de advertenties op YouTube aan de hand van jouw bedrijfsdoelstellingen en wensen. Adverteren op YouTube is absoluut een toevoeging voor jouw bedrijf. In dit artikel behandelen we de zes advertentietype van YouTube.

1. Bumper advertentie

Bumper advertenties zijn advertenties die maximaal zes seconden duren en het is niet mogelijk om deze af te breken. De gebruiker moet dus de advertentie helemaal afkijken voordat ze hun online video verder kunnen kijken. De advertentie wordt weergeven voor, tijdens of na het afspelen van een video. Je ziet de advertentie in de videospeler en is beschikbaar voor zowel mobiel als desktop.

2. Standaard Display advertentie

Dit zijn de standaard display advertenties van Google Adwords. Deze worden getoond naast de video en kunnen niet weggeklikt worden. De gebruiker ziet deze en kiest zelf of ze er op klikken of niet. De banners hebben een afmeting van 300 x 250 en zijn alleen maar beschikbaar op desktop. Op mobiel is deze advertentie niet beschikbaar.

3. Overlay advertentie

Deze overlay advertentie is zoals de naam al zegt: een laag over de video. Deze advertentie vult 20% van de onderkant van de video. De advertentie is alleen beschikbaar op desktop. Je klikt deze advertentie weg door middel van het kruisje in de rechterbovenhoek.

4. True View In-Stream advertentie

Deze advertentie speelt automatisch af voordat een video begint. Gebruikers kunnen deze advertentie overslaan na 5 seconden. De advertentie speelt soms ook tijdens of na een video af, maar vaak is het alleen vooraf. Je betaalt pas als de bezoeker meer dan 30 seconden heeft gekeken of interactie heeft gehad met de advertentie. Dat betekent dat die klikt op je advertentie of dat die het videoscherm vergroot.

5. Gesponsorde kaarten

Bij dit type advertentie wordt er aan de zijkant van het scherm content vertoond die mogelijk relevant is. Denk bijvoorbeeld aan producten die in de online video worden vertoond. Gebruikers zien deze advertentie slechts enkele seconden.

6. Video Discovery Advertentie

Deze advertenties worden getoond op de startpagina van YouTube, in de zoekresultatenpagina of op de weergavenpagina. Deze advertentie verschijnt ook aan de rechterkant tussen de aanbevolen video’s. Je betaalt alleen als de gebruiker op de video klikt. Dit type advertentie is beschikbaar op mobiel en desktop.

Meer lezen

Voice Technologie is veel meer dan een trend

Voice Technologie is inmiddels niet meer weg te denken uit het dagelijks leven. Voice Technologie zorgt voor een persoonlijke contact met technologie...

De online marketplace trends van dit jaar

Het retaillandschap bestaat allang niet meer uit alleen websites van retailers en merken. Marketplaces spelen inmiddels een belangrijke rol en nemen een...

Voordelen van dynamische zoekadvertenties

Niet iedereen is even blij met dynamische zoekadvertenties in Google Adwords en het niet geschikt voor iedere website. Voor kleine websites en...

Vier conversie optimalisatie tips voor meer omzet

Veel bezoekers hebben is uiteraard heel leuk, maar je hebt niets aan bezoekers die alleen je pagina’s bekijken. Uiteindelijk wil je dat...

Replatformingtraject: hoe moet je het aanpakken?

Replatforming is een serieus en complex traject. Elk traject vereist een investering in tijd en middelen. Bovendien moet je je ook inzetten...