Home Social Media Afmetingen afbeeldingen Social Media 2019

Afmetingen afbeeldingen Social Media 2019

Het plaatsen van berichten op social media kan nog een hele klus zijn. Op elk kanaal moet je met verschillende zaken rekening houden. Elk kanaal gebruikt ook nog eens z’n eigen afmetingen voor afbeeldingen. Hierdoor kun je niet zomaar je afbeelding van Facebook ook gebruiken op Instagram. Wij hebben alle afmetingen afbeeldingen Social Media 2019 op een rijtje gezet. Je vindt de afmetingen van de afbeeldingen voor belangrijkste social media kanalen: Twitter, Facebook, Linkedin, Instagram en Youtube.

Twitter

  • Omslagfoto: 1500 x 500 px
  • Profielfoto: 400 x 400 px
  • In-stream foto: minimaal 440 x 220 px

Facebook

  • Profielfoto: 180 x 180 px
  • Omslagfoto: 820 x 312 px
  • Gedeelde afbeelding: 1200 x 630 px
  • Uitgelichte afbeelding: 1200 x 717 px
  • Link afbeelding: 1200 x 628 px
  • Evenementen afbeelding: 1920 x 1080 px

Linkedin

  • Persoonlijke Profielfoto 400 x 400 px
  • Persoonlijke omslagfoto: 1584 x 396 px
  • Logo bedrijfspagina: 300 x 300 px
  • Achtergrondfoto bedrijfspagina: 1536 x 768 px
  • Zakelijke banner afbeelding: 646 x 220 px
  • Vierkant logo zakelijk: 60 x 60 px

Instagram

  • Profielfoto: 110 x 110 px
  • Thumbnails: 161 x 161 px
  • Afbeelding timeline: 1080 x 1080 px
  • Instagram Stories: 1080 x 1920 px

Youtube

  • Omslagfoto: 2560 x 1440 px
  • Video: 1280 x 720

Nu heb je alle afmetingen van de afbeeldingen bij de hand en hopelijk is het plaatsen op de verschillende kanalen nu wat minder moeilijk! Heb je ook meer tijd over voor social selling & social commerce.

Meer lezen

Voorbeelden Structured Data in Google

Structured Data in Google: je ziet het steeds vaker voorbij komen. Het is de ideale manier om Google te helpen bij het...

Slimme apparaten in je huishouden

Internet of Things heeft ervoor gezorgd dat simpele producten een nieuw leven krijgen door zich slim te kunnen gedragen. In de afgelopen...

Structured Data: wat is het?

De algoritmes van google worden steeds slimmer en blijven zich ontwikkelen in het begrijpen van complexe data. Toch begrijpt Google niet alles....

Een succesvolle call-to-action ontwerpen

We komen overal tegenwoordig Call-To-Action (CTA)’s tegen en dan niet alleen op websites. Ook in advertenties spelen ze een belangrijke rol.  Een...

De rol van API’s

Je maakt als consument veel gebruik van API’s zonder dat je het door hebt en dit geldt ook voor B2B & B2C...