Home Social Media Afmetingen afbeeldingen Social Media 2019

Afmetingen afbeeldingen Social Media 2019

Het plaatsen van berichten op social media kan nog een hele klus zijn. Op elk kanaal moet je met verschillende zaken rekening houden. Elk kanaal gebruikt ook nog eens z’n eigen afmetingen voor afbeeldingen. Hierdoor kun je niet zomaar je afbeelding van Facebook ook gebruiken op Instagram. Wij hebben alle afmetingen afbeeldingen Social Media 2019 op een rijtje gezet. Je vindt de afmetingen van de afbeeldingen voor belangrijkste social media kanalen: Twitter, Facebook, Linkedin, Instagram en Youtube.

Twitter

  • Omslagfoto: 1500 x 500 px
  • Profielfoto: 400 x 400 px
  • In-stream foto: minimaal 440 x 220 px

Facebook

  • Profielfoto: 180 x 180 px
  • Omslagfoto: 820 x 312 px
  • Gedeelde afbeelding: 1200 x 630 px
  • Uitgelichte afbeelding: 1200 x 717 px
  • Link afbeelding: 1200 x 628 px
  • Evenementen afbeelding: 1920 x 1080 px

Linkedin

  • Persoonlijke Profielfoto 400 x 400 px
  • Persoonlijke omslagfoto: 1584 x 396 px
  • Logo bedrijfspagina: 300 x 300 px
  • Achtergrondfoto bedrijfspagina: 1536 x 768 px
  • Zakelijke banner afbeelding: 646 x 220 px
  • Vierkant logo zakelijk: 60 x 60 px

Instagram

  • Profielfoto: 110 x 110 px
  • Thumbnails: 161 x 161 px
  • Afbeelding timeline: 1080 x 1080 px
  • Instagram Stories: 1080 x 1920 px

Youtube

  • Omslagfoto: 2560 x 1440 px
  • Video: 1280 x 720

Nu heb je alle afmetingen van de afbeeldingen bij de hand en hopelijk is het plaatsen op de verschillende kanalen nu wat minder moeilijk! Heb je ook meer tijd over voor social selling & social commerce.

Meer lezen

De groei van marketplaces

De voortdurende groei van wereldwijde technologische supermacht Amazon heeft een enorme impact op B2C en B2B bedrijven. We lijken het in ons kikkerlandje nog...

Ecommerce & Pinterest: goede combinatie

Facebook, Linkedin, Instagram en Twitter worden als eerste social media kanalen genoemd als men het heeft over social media en e-commerce. Toch...

Het vliegwiel voor goede content op Amazon

Om succesvol te zijn op Amazon is hele goede productcontent nodig. Je moet zorgen dat het product gevonden kan worden en...

Campagnes op Amazon

Goede content is de basis voor organische vindbaarheid en conversie. Maar je kunt dit extra stimuleren door het juist inzetten van advertenties...

De rol van API’s

Je maakt als consument veel gebruik van API’s zonder dat je het door hebt en dit geldt ook voor B2B & B2C...