Home E-commerce “Quick view”: fysiek winkel vertalen naar online beleving

“Quick view”: fysiek winkel vertalen naar online beleving

Quick view” of “quick shop” is een vorm van productpresentatie die je steeds vaker tegenkomt op e-commerce platformen, met name in de fashion. In dit artikel wordt beschreven waarom deze manier van productpresentatie zo goed werkt en worden een aantal voorbeelden bekeken.

Wat is “quick view”?

“Quick view” is de mogelijkheid om op een overzichtspagina met artikelen snel meer informatie te zien van een bepaald artikel. Dit gebeurt op een gebruikersvriendelijke manier, dus zonder dat je de pagina verlaat. Vaak zie je wat meer afbeeldingen van het artikel, een korte omschrijving en heb je de mogelijkheid om het artikel direct in je winkelmand te plaatsen.

Waarom werkt de “quick view” zo goed?

  • Op de eerste plaats omdat het een gebruiksvriendelijke manier is. Je kunt snel meer informatie krijgen van het artikel om te bepalen of je het wilt bestellen of niet. Zo niet dan ga je eenvoudig verder met de overzichtspagina om een ander artikel te bekijken.
  • Op de tweede plaats is deze benadering erg sterk omdat het overeenkomt met de manier waarop je in fysieke winkels winkelt. Vergelijk het maar. Je komt een kleding winkel binnen op zoek naar een broek. Je loopt naar het rek met de broeken. Je bekijkt het rek met broeken (= de overzichtspagina) en pakt een broek die je leuk vindt uit het rek en bekijkt de broek (= de “quick view”). Als het niet bevalt hang je de broek terug. Vervolgens pak je een andere broek (= (wederom) de “quick view”). Je kijkt naar de maat en de kleur en besluit de broek mee te nemen. Je pakt nog een andere broek (“quick view”). Ook deze broek vind je leuk, maar er is twijfel. Je wilt meer informatie en besluit de verkoper een aantal vragen te stellen over de maat en de stof (= doorklikken naar “product detail pagina”).

Belangrijkste kenmerken van de “quick view”:

Op de overzichtspagina:

  • Snel, zonder naar een andere pagina te gaan, meer informatie bekijken van een artikel.
  • Direct kunnen doorgaan met de overzichtspagina.
  • Op de overzichtspagina de keuze aanbieden om de “quick view” te gebruiken d.m.v. een knop of link.

Op de “quick view” pagina:

  • Een grotere afbeelding kunnen bekijken, en/of kunnen inzoomen.
  • Meerdere afbeeldingen en/of video kunnen bekijken.
  • Omschrijving van het artikel.
  • Door kunnen klikken naar meer informatie.
  • Mogelijkheid om het artikel in de winkelmand te plaatsen of aan de verlanglijst toe te voegen.
  • Bijpassende artikelen tonen.
  • Delen op sociale media.
  • Beoordeling tonen.

Conversie?

De “quick view” is een handige en gebruikersvriendelijke manier om artikelen snel te kunnen bekijken. Het helpt de consument beter in het kiezen van het juiste artikel door de beleving van de fysieke winkel te benaderen. Of het ook conversie verhogend werkt omdat consumenten minder snel afhaken is nog niet duidelijk. Duidelijk is wel dat we de “quick view” op steeds meer websites zullen tegenkomen.

Meer lezen

Wat zijn de voordelen van Blockchain?

Blockchain is een geweldige uitvinding en heeft een belangrijk standaard neergezet voor het nieuwe type internet. De ontwikkeling van deze blockchain technologie...

De groei van marketplaces

De voortdurende groei van wereldwijde technologische supermacht Amazon heeft een enorme impact op B2C en B2B bedrijven. We lijken het in ons kikkerlandje nog...

Voor- en nadelen van een one pager

Er zijn verschillende soorten websites beschikbaar. Je kunt een e-commerce site maken waarop je producten kunt verkopen of  een blogsite waarop je...

Ecommerce & Pinterest: goede combinatie

Facebook, Linkedin, Instagram en Twitter worden als eerste social media kanalen genoemd als men het heeft over social media en e-commerce. Toch...

Het vliegwiel voor goede content op Amazon

Om succesvol te zijn op Amazon is hele goede productcontent nodig. Je moet zorgen dat het product gevonden kan worden en...