Home E-commerce Verleid de klant na de aankoop!

Verleid de klant na de aankoop!

De meest ondergewaardeerde pagina van de checkout verdient zijn eigen post: de bestel bevestiging pagina. Behalve de bestel bevestiging te laten zien en uitprinten kun je hier veel meer kwijt. Per slot van rekening staat de klant hier in een wak: ze is net klaar met bestellen en heeft geen directe taak. Suggesties om hier te tonen:

1. Nieuwsbriefinschrijving

Hoe graag je ook zou willen, opt-out (mensen een vinkje laten wéghalen als ze geen nieuwsbrief willen) is niet meer van deze tijd. Gebruikers zullen actief moeten kiezen voor je nieuwsbrief. Je hebt ze die optie al geboden bij het invullen van de adresgegevens, maar ze hebben misschien nog geen vinkje gezet. Geef ze dan nogmaals de mogelijkheid, maar nu kun je wat meer verleiding toepassen zonder dat dit afleidt van de besteltaak. Noem de voordelen en geef een voorbeeld van hoe de nieuwsbrief eruit ziet.

2. Kassakoopjes

Waarom je cross sell beperken tot vóór de checkout? De bestelling is net geplaatst, als het technisch mogelijk is is dit een uitgelezen kans om er met 1 druk op de knop nog een paar kleine artikelen aan toe te voegen, zolang dit je bezorgkosten of credit check/fraudemodule maar niet beïnvloedt.

3. Links naar veelbezochte pagina’s

Een link naar de homepage is niet genoeg. Probeer te vermijden dat je klant de site verlaat door een aantal links naar goedbezochte en interessante pagina’s binnen de site te bieden.

4. Registratie

Steeds meer sites, vooral in de US staan klanten toe een bestelling te plaatsen zonder een account aan te maken. Dit kan een goede manier zijn om een drempel weg te nemen zodat de klant een bestelling plaatst. Maar eigenlijk wil je die klant juist wel laten inschrijven. Geef op je bevestigingspagina de mogelijkheid om door simpelweg een wachtwoord toe te voegen alsnog een ingeschreven gebruiker van je klant te maken. Waarom zou ze dit doen? Omdat ze dan haar bestelling kan volgen via de account pagina! Zeg daar maar eens nee tegen…

Meer lezen

De groei van marketplaces

De voortdurende groei van wereldwijde technologische supermacht Amazon heeft een enorme impact op B2C en B2B bedrijven. We lijken het in ons kikkerlandje nog...

Ecommerce & Pinterest: goede combinatie

Facebook, Linkedin, Instagram en Twitter worden als eerste social media kanalen genoemd als men het heeft over social media en e-commerce. Toch...

Het vliegwiel voor goede content op Amazon

Om succesvol te zijn op Amazon is hele goede productcontent nodig. Je moet zorgen dat het product gevonden kan worden en...

Campagnes op Amazon

Goede content is de basis voor organische vindbaarheid en conversie. Maar je kunt dit extra stimuleren door het juist inzetten van advertenties...

De rol van API’s

Je maakt als consument veel gebruik van API’s zonder dat je het door hebt en dit geldt ook voor B2B & B2C...