Home Marketing Zoeken in google: hoe werkt het?

Zoeken in google: hoe werkt het?

Als 90% van alle internetters hun surfsessies starten met zoeken dan zou je denken dat het zoeken in Google een kunstvorm is geworden. Dus niet. De meeste mensen typen een hele riedel met tekst in en verwachten een goed resultaat. Dit kan frustrerend werken vooral voor de oudere mens. Deze column van Piet Grijs laat overduidelijk zien dat het zoeken op Google een kunst is. Om Grijs te helpen hier een lijst met manieren om Google te dwingen een relevant zoekresultaat te tonen.

Voeg meer woorden toe

Google zoekt alleen maar naar pagina’s waarop alle woorden voorkomen. Meer worden toevoegen aan de zoek levert dus minder maar meer relevante zoekresultaten (SERPs) op.

Laat woorden weg

Je kunt ook negatief zoeken. Dit betekent dat je Google aangeeft bepaalde woorden weg te laten uit de zoekresultaten. Om een woord uit te sluiten plaats je een minteken direct voor het betreffende woord.

Gebruik de Google directory

Google weet zelf ook dat algemeen zoeken heel veel irrelevante resultaten opleveren. Daarom heeft zij het web gerangschikt in categorieën. Ga naar http://www.google.nl/dirhp en zoek binnen de gewenste categorie.

Meer lezen

De groei van marketplaces

De voortdurende groei van wereldwijde technologische supermacht Amazon heeft een enorme impact op B2C en B2B bedrijven. We lijken het in ons kikkerlandje nog...

Ecommerce & Pinterest: goede combinatie

Facebook, Linkedin, Instagram en Twitter worden als eerste social media kanalen genoemd als men het heeft over social media en e-commerce. Toch...

Het vliegwiel voor goede content op Amazon

Om succesvol te zijn op Amazon is hele goede productcontent nodig. Je moet zorgen dat het product gevonden kan worden en...

Campagnes op Amazon

Goede content is de basis voor organische vindbaarheid en conversie. Maar je kunt dit extra stimuleren door het juist inzetten van advertenties...

De rol van API’s

Je maakt als consument veel gebruik van API’s zonder dat je het door hebt en dit geldt ook voor B2B & B2C...