Home Marketing Zoeken in google: hoe werkt het?

Zoeken in google: hoe werkt het?

Als 90% van alle internetters hun surfsessies starten met zoeken dan zou je denken dat het zoeken in Google een kunstvorm is geworden. Dus niet. De meeste mensen typen een hele riedel met tekst in en verwachten een goed resultaat. Dit kan frustrerend werken vooral voor de oudere mens. Deze column van Piet Grijs laat overduidelijk zien dat het zoeken op Google een kunst is. Om Grijs te helpen hier een lijst met manieren om Google te dwingen een relevant zoekresultaat te tonen.

Voeg meer woorden toe

Google zoekt alleen maar naar pagina’s waarop alle woorden voorkomen. Meer worden toevoegen aan de zoek levert dus minder maar meer relevante zoekresultaten (SERPs) op.

Laat woorden weg

Je kunt ook negatief zoeken. Dit betekent dat je Google aangeeft bepaalde woorden weg te laten uit de zoekresultaten. Om een woord uit te sluiten plaats je een minteken direct voor het betreffende woord.

Gebruik de Google directory

Google weet zelf ook dat algemeen zoeken heel veel irrelevante resultaten opleveren. Daarom heeft zij het web gerangschikt in categorieën. Ga naar http://www.google.nl/dirhp en zoek binnen de gewenste categorie.

Meer lezen

Wat voor soort advertenties heb je op YouTube?

YouTube is een belangrijk kanaal voor adverteren. Er zijn verschillende advertentie mogelijkheden binnen YouTube. Je kiest de advertenties op YouTube aan de...

Een design system: basis voor een organisatie

Design system is echt hot in de online wereld. Het is de basis voor alle producten, website en marketinguitingen. Onmisbaar voor een organisatie die...

Het maken van een gifje in Photoshop

Online video’s maken is vrij ingewikkeld en kan een langdurige klus worden. Een andere manier om toch beweging aan je afbeeldingen toe...

Met Linkbuilding hoger scoren in Google

Naast content is linkbuilding een van de factoren die je SEO ranking kan beïnvloeden.Het hebben van relevante externe links naar jouw website...

Afscheid nemen van de ‘Gemiddelde positie’ in Google Ads

Na ruim 15 jaar trouwe dienst gaat een van de oudste metrics van Google Ads verdwijnen. De ‘gemiddelde positie’ kun je vanaf...