Home Marketing Voordelen van dynamische zoekadvertenties

Voordelen van dynamische zoekadvertenties

Niet iedereen is even blij met dynamische zoekadvertenties in Google Adwords en het niet geschikt voor iedere website. Voor kleine websites en websites die vaak wijzigen zijn de advertenties minder geschikt. Ook voor vergelijkingssite zijn dynamische advertenties niet handig. Voor veel alle andere websites heeft het meerdere voordelen. Dit zijn drie voordelen van dynamische zoekadvertenties:

1. Het bespaart tijd

Je hoeft niet steeds nieuwe zoekwoorden of biedingen toevoegen. Ook hoef je niet voor alle onderdelen van je website een aparte campagne aan te maken en advertentieteksten te schrijven. Bij alle campagnes moet je ook een zichtbare URL toevoegen. Dit hoeft bij dynamische zoekadvertenties ook niet meer. De zichtbare URL is namelijk gebaseerd op het domein van de uiteindelijke URL. Wijzigingen op de website voegt Google ook automatisch toe. Je hoeft dus niet meer je advertenties te wijzigen nadat je iets op je website hebt gewijzigd.

2. Advertenties en de pagina’s zijn altijd relevant

De koppen van de advertenties worden automatisch gegenereerd. Google kiest een passende landingspagina en genereert een kop die het meest relevant is voor de website. Bovendien past deze kop altijd bij de ingevoerde zoekopdracht. Wijzigingen werden niet altijd direct doorgevoerd, waardoor het kon voorkomen dat je advertentie niet meer relevant is. Wanneer er bij het crawlen ontdekt wordt dat er iets gewijzigd is, wordt dit automatisch in de advertentie aangepast. Is er dus een product niet meer op voorraad? Dan wordt deze niet meer vertoond, omdat een niet op voorraad product niet meer relevant is.

3. Controle over de advertenties

Bij gewone advertenties moet je altijd twee of meer beschrijvingen toevoegen. Bij dynamische zoekadvertenties bestaat de beschrijving uit slechts 1 regel. Hierdoor weet je altijd wat voor boodschap in je advertentie wordt weergeven. Veel mensen denken dat je alleen dynamische advertenties kan gebruiken als je de hele websites target. Dit is dus niet zo! Je kunt ook een specifieke categorie kiezen en je hebt meer controle over de URL’s.

Dit waren de drie voordelen van dynamische zoekadvertenties. Maar vergeet niet: dynamische zoekdavertenties zijn echt niet voor elke website geschikt!


Meer lezen

Voice Technologie is veel meer dan een trend

Voice Technologie is inmiddels niet meer weg te denken uit het dagelijks leven. Voice Technologie zorgt voor een persoonlijke contact met technologie...

De online marketplace trends van dit jaar

Het retaillandschap bestaat allang niet meer uit alleen websites van retailers en merken. Marketplaces spelen inmiddels een belangrijke rol en nemen een...

Voordelen van dynamische zoekadvertenties

Niet iedereen is even blij met dynamische zoekadvertenties in Google Adwords en het niet geschikt voor iedere website. Voor kleine websites en...

Vier conversie optimalisatie tips voor meer omzet

Veel bezoekers hebben is uiteraard heel leuk, maar je hebt niets aan bezoekers die alleen je pagina’s bekijken. Uiteindelijk wil je dat...

Replatformingtraject: hoe moet je het aanpakken?

Replatforming is een serieus en complex traject. Elk traject vereist een investering in tijd en middelen. Bovendien moet je je ook inzetten...