Home Social Media LinkedIn Insight Tag gebruiken voor LinkedIn campagnes

LinkedIn Insight Tag gebruiken voor LinkedIn campagnes

Naast Facebook met de Facebook Pixel heeft LinkedIn ook een specifieke retargetingtag ontwikkeld: de LinkedIn Insight Tag. Met deze tag kun je nu nog meer uit je LinkedIn campagnes halen! Verzamel data over je campagnes en krijg waardevolle nieuwe inzichten. In deze blog wordt de installatie van de LinkedIn Insight Tag uitgelegd en hoe het verder werkt.

Installeren LinkedIn Insight Tag

De LinkedIn Insight Tag is een JavaScript-code die je moet toevoegen aan je website. Deze code moet je toevoegen aan elke pagina op de website. De tag werkt dus niet als je hem alleen op je homepage toevoegt. De code vind je in hetzelfde interface als waar je de campagnes maakt. Je kunt de code rechtstreeks toevoegen aan de header, maar je kunt ook gebruik maken van Google Tag Manager. Zodra de tag geverifieerd, krijg je een signaal en zie je dat die ‘actief’ is.

Wat gebeurt er nu?

Nadat je de tag hebt geïnstalleerd, begint deze met het verzamelen van data. Je krijgt dus gegevens over de URL, het IP-adres, tijdsindicatie, paginaweergaven en apparaat- en browserkenmerken. Je krijgt natuurlijk niet het directe LinkedIn profiel te zien. De gegevens worden gecodeerd en onherkenbaar gemaakt. Je target dus wel een specifiek profiel, maar je weet niet welke naam daarbij hoort.

Wat kun je met de tag?

Als eerste krijg je meer informatie over de advertentie prestaties. Hierdoor weet je beter hoe je advertenties presteren. Ten tweede kun bezoekers van jouw website opnieuw bereiken. Hierdoor kun je gepersonaliseerde advertenties tonen op basis van de pagina die ze hebben bezocht. Ten slotte kun je ook conversies bijhouden. Zo weet je precies hoeveel conversies jouw advertenties hebben opgeleverd.

Meer lezen

8 Tips om succesvol te verkopen op online marketplaces

Om succesvol te verkopen op online marketplaces is hele goede productcontent nodig. Als verkoper moet je ervoor zorgen dat potentiële klanten je...

Deze keuzes moet je maken om te verkopen op online marktplaatsen

Succesvol verkopen op online marketplaces houdt meer in dan alleen het uploaden van een productfeed. Veel organisaties onderschatten wat er allemaal bij...

Wat is Personalisatie 2.0?

Het opbouwen van een volledig beeld van de klant is de sleutel tot de volgende fase van personalisatie. Personalisatie...

Personaliseren: Hoe goed help jij jouw klanten?

Hoe gebruik je personalisatie voor een fantastische customer experience? Veel websitebezoekers zijn op zoek naar iets speciaals, of het...

Hoe kom je bovenaan in Google te staan?

Het hoogste plekje in de zoekresultaten van Google is iets waar iedereen op aast. Het is het eerste resultaat dat jouw potentiële...