Home Social Media LinkedIn Insight Tag gebruiken voor LinkedIn campagnes

LinkedIn Insight Tag gebruiken voor LinkedIn campagnes

Naast Facebook met de Facebook Pixel heeft LinkedIn ook een specifieke retargetingtag ontwikkeld: de LinkedIn Insight Tag. Met deze tag kun je nu nog meer uit je LinkedIn campagnes halen! Verzamel data over je campagnes en krijg waardevolle nieuwe inzichten. In deze blog wordt de installatie van de LinkedIn Insight Tag uitgelegd en hoe het verder werkt.

Installeren LinkedIn Insight Tag

De LinkedIn Insight Tag is een JavaScript-code die je moet toevoegen aan je website. Deze code moet je toevoegen aan elke pagina op de website. De tag werkt dus niet als je hem alleen op je homepage toevoegt. De code vind je in hetzelfde interface als waar je de campagnes maakt. Je kunt de code rechtstreeks toevoegen aan de header, maar je kunt ook gebruik maken van Google Tag Manager. Zodra de tag geverifieerd, krijg je een signaal en zie je dat die ‘actief’ is.

Wat gebeurt er nu?

Nadat je de tag hebt geïnstalleerd, begint deze met het verzamelen van data. Je krijgt dus gegevens over de URL, het IP-adres, tijdsindicatie, paginaweergaven en apparaat- en browserkenmerken. Je krijgt natuurlijk niet het directe LinkedIn profiel te zien. De gegevens worden gecodeerd en onherkenbaar gemaakt. Je target dus wel een specifiek profiel, maar je weet niet welke naam daarbij hoort.

Wat kun je met de tag?

Als eerste krijg je meer informatie over de advertentie prestaties. Hierdoor weet je beter hoe je advertenties presteren. Ten tweede kun bezoekers van jouw website opnieuw bereiken. Hierdoor kun je gepersonaliseerde advertenties tonen op basis van de pagina die ze hebben bezocht. Ten slotte kun je ook conversies bijhouden. Zo weet je precies hoeveel conversies jouw advertenties hebben opgeleverd.

Meer lezen

Kleurenpsychologie: wat betekenen kleuren?

Op het gebied van design van websites zijn kleur, afbeeldingen, compositie en typografie wel een van de belangrijkste onderwerpen. Veel mensen zien...

Voice Technologie is veel meer dan een trend

Voice Technologie is inmiddels niet meer weg te denken uit het dagelijks leven. Voice Technologie zorgt voor een persoonlijke contact met technologie...

De online marketplace trends van dit jaar

Het retaillandschap bestaat allang niet meer uit alleen websites van retailers en merken. Marketplaces spelen inmiddels een belangrijke rol en nemen een...

Voordelen van dynamische zoekadvertenties

Niet iedereen is even blij met dynamische zoekadvertenties in Google Adwords en het niet geschikt voor iedere website. Voor kleine websites en...

Vier conversie optimalisatie tips voor meer omzet

Veel bezoekers hebben is uiteraard heel leuk, maar je hebt niets aan bezoekers die alleen je pagina’s bekijken. Uiteindelijk wil je dat...