Home Social Media LinkedIn Insight Tag gebruiken voor LinkedIn campagnes

LinkedIn Insight Tag gebruiken voor LinkedIn campagnes

Naast Facebook met de Facebook Pixel heeft LinkedIn ook een specifieke retargetingtag ontwikkeld: de LinkedIn Insight Tag. Met deze tag kun je nu nog meer uit je LinkedIn campagnes halen! Verzamel data over je campagnes en krijg waardevolle nieuwe inzichten. In deze blog wordt de installatie van de LinkedIn Insight Tag uitgelegd en hoe het verder werkt.

Installeren LinkedIn Insight Tag

De LinkedIn Insight Tag is een JavaScript-code die je moet toevoegen aan je website. Deze code moet je toevoegen aan elke pagina op de website. De tag werkt dus niet als je hem alleen op je homepage toevoegt. De code vind je in hetzelfde interface als waar je de campagnes maakt. Je kunt de code rechtstreeks toevoegen aan de header, maar je kunt ook gebruik maken van Google Tag Manager. Zodra de tag geverifieerd, krijg je een signaal en zie je dat die ‘actief’ is.

Wat gebeurt er nu?

Nadat je de tag hebt geïnstalleerd, begint deze met het verzamelen van data. Je krijgt dus gegevens over de URL, het IP-adres, tijdsindicatie, paginaweergaven en apparaat- en browserkenmerken. Je krijgt natuurlijk niet het directe LinkedIn profiel te zien. De gegevens worden gecodeerd en onherkenbaar gemaakt. Je target dus wel een specifiek profiel, maar je weet niet welke naam daarbij hoort.

Wat kun je met de tag?

Als eerste krijg je meer informatie over de advertentie prestaties. Hierdoor weet je beter hoe je advertenties presteren. Ten tweede kun bezoekers van jouw website opnieuw bereiken. Hierdoor kun je gepersonaliseerde advertenties tonen op basis van de pagina die ze hebben bezocht. Ten slotte kun je ook conversies bijhouden. Zo weet je precies hoeveel conversies jouw advertenties hebben opgeleverd.

Meer lezen

De groei van marketplaces

De voortdurende groei van wereldwijde technologische supermacht Amazon heeft een enorme impact op B2C en B2B bedrijven. We lijken het in ons kikkerlandje nog...

Ecommerce & Pinterest: goede combinatie

Facebook, Linkedin, Instagram en Twitter worden als eerste social media kanalen genoemd als men het heeft over social media en e-commerce. Toch...

Het vliegwiel voor goede content op Amazon

Om succesvol te zijn op Amazon is hele goede productcontent nodig. Je moet zorgen dat het product gevonden kan worden en...

Campagnes op Amazon

Goede content is de basis voor organische vindbaarheid en conversie. Maar je kunt dit extra stimuleren door het juist inzetten van advertenties...

De rol van API’s

Je maakt als consument veel gebruik van API’s zonder dat je het door hebt en dit geldt ook voor B2B & B2C...