Home Social Media Verbeter je LinkedIn bedrijfspagina

Verbeter je LinkedIn bedrijfspagina

LinkedIn behoort op dit moment tot de grootste social media kanalen en is een van de weinige kanalen die zich alleen richt op de zakelijke markt. Het is dus de ideale plek voor B2B marketing en je kunt het ook gebruiken om te netwerken. Veel bedrijven hebben wel een bedrijfspagina, maar doen hier niet zoveel mee. Gemiste kans! Je kunt er zoveel meer uithalen. In deze blog vind je vier tips voor het verbeteren van je LinkedIn bedrijfspagina.

1. Zorg dat je medewerkers je volgen

Een bedrijf zonder ‘erkende’ medewerkers, terwijl er 100 mensen werken: dat ziet er gek uit. Als eerste moet je dus zorgen dat al je medewerkers de bedrijfspagina toevoegen aan hun profiel en de pagina volgen. Hierdoor krijgt je bedrijfspagina al automatisch meer volgers. Bovendien krijgt iedereen in het netwerk van jouw medewerkers ook sneller de bedrijfspagina te zien.

2. Laat medewerkers content delen in hun netwerk

De volgende stap is te zorgen dat al jouw medewerkers de berichten gaan delen: social selling. Hierdoor krijgen de berichten een groter bereik en zien meer mensen de berichten.

3. Deel content op je pagina

Het is belangrijk dat je regelmatige relevante en waardevolle content deelt op je bedrijfspagina. Op deze manier blijft je LinkedIn bedrijfspagina actief en zien mensen dat er wat gebeurt bij het bedrijf. Deel bijvoorbeeld een online video of een blog. Maar en vacature plaatsen kan ook.

4. Laat echt je bedrijf zien

Je bedrijfspagina moet wel je bedrijf vertegenwoordigen. Plaats daarom een logo, een achtergrondfoto en voeg een beschrijving toe. Je kunt ook je adres en een link naar je website plaatsen. Je LinkedIn bedrijfspagina scoort veel beter als het totaalplaatje goed is!

Meer lezen

Kleurenpsychologie: wat betekenen kleuren?

Op het gebied van design van websites zijn kleur, afbeeldingen, compositie en typografie wel een van de belangrijkste onderwerpen. Veel mensen zien...

Voice Technologie is veel meer dan een trend

Voice Technologie is inmiddels niet meer weg te denken uit het dagelijks leven. Voice Technologie zorgt voor een persoonlijke contact met technologie...

De online marketplace trends van dit jaar

Het retaillandschap bestaat allang niet meer uit alleen websites van retailers en merken. Marketplaces spelen inmiddels een belangrijke rol en nemen een...

Voordelen van dynamische zoekadvertenties

Niet iedereen is even blij met dynamische zoekadvertenties in Google Adwords en het niet geschikt voor iedere website. Voor kleine websites en...

Vier conversie optimalisatie tips voor meer omzet

Veel bezoekers hebben is uiteraard heel leuk, maar je hebt niets aan bezoekers die alleen je pagina’s bekijken. Uiteindelijk wil je dat...