Home Design Vier conversie optimalisatie tips voor meer omzet

Vier conversie optimalisatie tips voor meer omzet

Veel bezoekers hebben is uiteraard heel leuk, maar je hebt niets aan bezoekers die alleen je pagina’s bekijken. Uiteindelijk wil je dat ze jouw producten kopen en dus converteren! Conversie optimalisatie helpt hierbij. Conversie optimalisatie zorgt dat je je website omzet in een omzetmachine. Voor conversie optimalisatie hoef je echt niet direct hele grote aanpassingen te doen. Kleine aanpassingen op een website kunnen er al voor zorgen dat je klanten gaan converteren. Daarom vind je in deze blog vier conversie optimalisatie tips!

1. Kies voor een duidelijke call-to-action

Het is choquerend om te zien dat veel websites geen duidelijke call-to-action hebben. Veel websites hebben meerdere call-to-actions die om aandacht schreeuwen of dat de call-to-action er niet uitziet als een button. Het is juist belangrijk dat je een primaire button hebt op al je belangrijke pagina’s en dat de call-to-action er echt uit ziet als iets waar je op kunt klikken.  

2. Ga voor goede afbeeldingen

Het gebeurt zo vaak dat een website onscherpe of onduidelijke afbeeldingen bevat. Bezoekers willen weten wat voor producten ze gaan kopen en ze gaan echt niet beslissen als ze niet goed zien wat ze krijgen. Onscherpe of onduidelijke afbeeldingen zijn echt een afknapper. Plaats zoveel mogelijk afbeeldingen die echt wat voor de consument kunnen betekenen. Ga voor een zo’n gedetailleerd mogelijke foto! Laat bijvoorbeeld ook in een afbeelding zien hoe groot een product is. Dan weet de consument ook de verhouding van het product.   

3. Stroomlijn het betaalproces

Consumenten haken af als het betaalproces lastig is of als het niet werkt. Dat een product niet op voorraad blijkt te zijn, is ook een veel gemaakte fout. Bovendien willen niet alle consumenten registeren of veel informatie weggeven. Laat dus onnodige informatie weg en geef consumenten de optie of ze willen registeren of niet. Zorg ook dat wanneer producten niet op voorraad zijn, consumenten niet kunnen doorklikken. Hou wel rekening met de Strong Customer Authentication die dit jaar is ingevoerd.

4. Plaats de belangrijkste content bovenaan

Websites worden steeds vaker bezocht op een mobiele telefoon of een tablet. Veel consumenten willen dan ook niet veel naar beneden scrollen. Het belangrijkste van je website moet dus helemaal bovenaan staan. Dan weten de consumenten gelijk wat het belangrijkste is en de content krijgt ook gelijk alle aandacht.

Meer lezen

8 Tips om succesvol te verkopen op online marketplaces

Om succesvol te verkopen op online marketplaces is hele goede productcontent nodig. Als verkoper moet je ervoor zorgen dat potentiële klanten je...

Deze keuzes moet je maken om te verkopen op online marktplaatsen

Succesvol verkopen op online marketplaces houdt meer in dan alleen het uploaden van een productfeed. Veel organisaties onderschatten wat er allemaal bij...

Wat is Personalisatie 2.0?

Het opbouwen van een volledig beeld van de klant is de sleutel tot de volgende fase van personalisatie. Personalisatie...

Personaliseren: Hoe goed help jij jouw klanten?

Hoe gebruik je personalisatie voor een fantastische customer experience? Veel websitebezoekers zijn op zoek naar iets speciaals, of het...

Hoe kom je bovenaan in Google te staan?

Het hoogste plekje in de zoekresultaten van Google is iets waar iedereen op aast. Het is het eerste resultaat dat jouw potentiële...