Het hoogste plekje in de zoekresultaten van Google is iets waar iedereen op aast. Het is het eerste resultaat dat jouw potentiële klanten zien en overwegen aan te klikken. Als dit plekje dan bezet is door je concurrent en diens website voldoet aan de wensen van je klant, dan ben je deze klant kwijt aan de concurrentie. Om dit zoveel mogelijk te voorkomen is het belangrijk dat jij boven de andere resultaten terecht weet te komen en dit kan alleen wanneer je website voldoet aan de eisen die er vanuit SEO worden gesteld. De SEO van een website heeft alles te maken met de zoekresultaten en zorgt ervoor dat jouw website geschikt is om door Google als betrouwbaar en nuttig gezien te worden. Alleen wanneer je SEO goed op orde is, kun je dat felbegeerde bovenste zoekresultaat bemachtigen.
Hoe verbeter je je plaats in de zoekresultaten?
Vaak zie je bij zoekresultaten dat je eerst een aantal resultaten krijgt waar het woordje ‘advertentie’ voor staat. Deze plekken zijn gekocht en worden vaak door bezoekers van Google overgeslagen, omdat ze liever gaan voor het eerste zoekresultaat dat naar boven is gekomen op basis van relevantie. Je kunt dus geld uitgeven aan Google voor een betere waardering, maar dit is dus niet altijd effectief. Gelukkig is er een betere (en goedkopere) manier om je zoekresultaat te verbeteren.
De hoogte van jouw plek in de resultaten heeft alles te maken met hoe relevant jouw pagina is voor de zoekopdracht van de klant en hoe goed je website eruitziet. Als jij een goed geordende website hebt en deze website voldoet aan de eisen die Google stelt aan websites, dan is de kans groot dat jouw website op een van de eerste plekken komt te staan. Vergeet hierbij niet dat je ook foutloos Nederlandse teksten op je website moet hebben en dat de opmaak van de site er goed uit moet zien. De website moet echt voelen als betrouwbaar en relevant. Dit geldt voor zowel het algoritme van Google als voor je klanten die op je website terechtkomen.
Hoe verbeter je je website voor Google?
Het is dus belangrijk dat je website er goed uitziet en voldoet aan de juiste kwaliteitseisen. Dit kun je vaak al zelf doen door een keer grondig te kijken naar de opmaak en teksten op je website, maar je kunt er ook voor kiezen om je website grondig aan te laten passen door een SEO-expert. Deze specialist kijkt hoe jouw website scoort op het gebied van SEO en zorgt ervoor dat de minpunten verbeterd worden en jouw website een nieuw leven ingeblazen wordt. Door een frisse en moderne website is de kans veel groter dat jouw pagina’s voortaan bovenaan in Google komen te staan.