LinkedIn behoort op dit moment tot de grootste social media kanalen en is een van de weinige kanalen die zich alleen richt op de zakelijke markt. Het is dus de ideale plek voor B2B marketing en je kunt het ook gebruiken om te netwerken. Veel bedrijven hebben wel een bedrijfspagina, maar doen hier niet zoveel mee. Gemiste kans! Je kunt er zoveel meer uithalen. In deze blog vind je vier tips voor het verbeteren van je LinkedIn bedrijfspagina.
1. Zorg dat je medewerkers je volgen
Een bedrijf zonder ‘erkende’ medewerkers, terwijl er 100 mensen werken: dat ziet er gek uit. Als eerste moet je dus zorgen dat al je medewerkers de bedrijfspagina toevoegen aan hun profiel en de pagina volgen. Hierdoor krijgt je bedrijfspagina al automatisch meer volgers. Bovendien krijgt iedereen in het netwerk van jouw medewerkers ook sneller de bedrijfspagina te zien.
2. Laat medewerkers content delen in hun netwerk
De volgende stap is te zorgen dat al jouw medewerkers de berichten gaan delen: social selling. Hierdoor krijgen de berichten een groter bereik en zien meer mensen de berichten.
3. Deel content op je pagina
Het is belangrijk dat je regelmatige relevante en waardevolle content deelt op je bedrijfspagina. Op deze manier blijft je LinkedIn bedrijfspagina actief en zien mensen dat er wat gebeurt bij het bedrijf. Deel bijvoorbeeld een online video of een blog. Maar en vacature plaatsen kan ook.
4. Laat echt je bedrijf zien
Je bedrijfspagina moet wel je bedrijf vertegenwoordigen. Plaats daarom een logo, een achtergrondfoto en voeg een beschrijving toe. Je kunt ook je adres en een link naar je website plaatsen. Je LinkedIn bedrijfspagina scoort veel beter als het totaalplaatje goed is!