Home Marketing Verschillende biedstrategieën in Google Adwords

Verschillende biedstrategieën in Google Adwords

Adverteren in Google Adwords gaat via een veilingsysteem. Google Adwords heeft meerdere biedstrategieën ontwikkeld om mee te doen in het veilingsysteem. De manier waarop je bied kun je aanpassen op wat je wil bereiken en wat voor jouw bedrijf het belangrijkst is. Je kunt je richten op klikken, conversies of weergaven. Je moet je biedstrategie bepalen op basis van je doelen.

In deze blog vind je de negen verschillende biedstrategieën voor je Google Adwords campagne en welke past bij de advertentiedoelen. De doelen richten zich op conversie, klikken en vertoningen.

Richten op conversie

1. Doel CPA
Bij deze strategie wordt automatische biedingen ingesteld en worden er zoveel mogelijk conversies gegeneerd tegen de CPA die je instelt. CPA staat voor Cost-per-Acqusitie.

2. Conversies maximaliseren
Bij het maximaliseren van conversies probeert Google Adwords zoveel mogelijk conversies te generen binnen jouw budget. Ook hierbij wordt automatisch geboden. 

3. Doel-ROAS
Bij deze strategie wordt automatische biedingen ingesteld om een zo’n hoog mogelijke conversiewaarde te realiseren binnen het doelrendement die je instelt.

4. Verbeterde CPC
Verbeterde CPC is een upgrade van de handmatige CPC. Google past jouw handmatige CPC aan om zoveel mogelijk conversies of klikken te genereren.

Richten op klikken

5. Klikken Maximaliseren

Bij het maximaliseren van conversies probeert Google Adwords zoveel mogelijk klikken te generen binnen jouw budget. Ook hierbij wordt automatisch geboden. Google Adwords stelt voor jou een maximale cost-per-click  in.

6. Handmatige CPC
Bij deze strategie kun je zelf per zoekwoord de maximale cost-per-click instellen.

Richten op vertoningen

7.  Locatie van doelzoekpagina
De focus bij deze strategie ligt op de positie binnen Google. Deze strategie zorgt ervoor dat je een grotere kans hebt dat je bovenaan de zoekresultaten staat of op de eerste pagina van de zoekresultaten.

8. Overtreffingspercentage
Zie je dat je concurrent steeds bovenaan staat? Gebruik dan voor de biedstrategie overtreffingspercentage. In deze strategie kun je een domein aangeven die je wil overtreffen en hoe vaak je dit domein wilt overtreffen. Bovendien kun je ook de positie aangeven.

9. Doelvertoningspercentages
Deze strategie richt zich op de weergaven. Je biedingen worden automatisch ingesteld. Hierdoor vergroot je de kans dat jouw advertentie op de geselecteerde pagina wordt weergeven.

Meer lezen

Producten verkopen via Social Media

Sinds een korte tijd is het mogelijk om in de Verenigde Staten producten te verkopen via Social Media. Op dit moment is deze...

Voorbeelden Structured Data in Google

Structured Data in Google: je ziet het steeds vaker voorbij komen. Het is de ideale manier om Google te helpen bij het...

Slimme apparaten in je huishouden

Internet of Things heeft ervoor gezorgd dat simpele producten een nieuw leven krijgen door zich slim te kunnen gedragen. In de afgelopen...

Structured Data: wat is het?

De algoritmes van google worden steeds slimmer en blijven zich ontwikkelen in het begrijpen van complexe data. Toch begrijpt Google niet alles....

Een succesvolle call-to-action ontwerpen

We komen overal tegenwoordig Call-To-Action (CTA)’s tegen en dan niet alleen op websites. Ook in advertenties spelen ze een belangrijke rol.  Een...