Home Technologie Voordelen van Headless Commerce

Voordelen van Headless Commerce

Simpelweg een e-commerce organisatie beginnen en een willekeurig platform aanschaffen kan allang niet meer. Consumenten willen steeds meer en verwachten de beste service. Veel traditionele e-commerce oplossingen kunnen hier niet meer aan voldoen. Headless commerce is een nieuwe oplossing waarbij je makkelijk aan de verwachtingen van de consument kan voldoen. Maar wat zijn de voordelen van Headless Commerce? In deze blog worden vier voordelen van Headless Commerce besproken.

1. Blijf concurrentie voor

Bij Headless Commerce kun je gemakklijk wijzigingen aanbrengen en updates implementeren. Wanneer je front-end niet gekoppeld is aan je back-end, hoef je niet je hele systeem te updaten. Je hoeft namelijk slechts een deel te updaten. Hierdoor kun je gemakkelijk meerdere updates snel achter elkaar uitvoeren. Grote bedrijven, zoals Facebook updaten vaak al meerdere keren per maand. Als je niet update, loop je dus sneller achter. Door zoveel te updaten kun je sneller leveren wat je consument wil en blijf je je concurrent voor

2. Gemakkelijk nieuwe onderdelen toevoegen

Binnen Headless Commerce kun je snel nieuwe onderdelen toevoegen. De losgekoppelde back-end en front-end zorgt ervoor dat je niet het hele systeem opnieuw hoeft te configureren op het moment dat je een onderdeel toevoegt. Op het moment dat je een nieuw verkoopkanaal toevoegt, hoef je alleen een nieuwe integratie te maken. De presentatielaag die de consument ziet, verandert niet.

3. Zelfde customer experience over alle kanalen

Consumenten willen overal dezelfde consistente customer experience. Ze willen dus dezelfde ervaring op hun mobiele telefoon als hun desktop. En personalisatie gaat ook een stuk verder dan alleen kleine aanbevelingen. Headless Commerce maakt het veel gemakkelijker om creaties van ontwerpers te bouwen zonder dat je beperkingen ondervindt.

4. Meer vrijheid in oplossingen

Doordat de front-end en de back-end van elkaar gescheiden zijn bij Headless Commerce kunnen voor beide onderdelen een andere oplossing worden gekozen. Je kan dus twee geschikte onderdelen kiezen en daar in verder gaan ontwikkelen. Er zijn veel combinaties mogelijk.

Meer lezen

Vier conversie optimalisatie tips voor meer omzet

Veel bezoekers hebben is uiteraard heel leuk, maar je hebt niets aan bezoekers die alleen je pagina’s bekijken. Uiteindelijk wil je dat...

Replatformingtraject: hoe moet je het aanpakken?

Replatforming is een serieus en complex traject. Elk traject vereist een investering in tijd en middelen. Bovendien moet je je ook inzetten...

Voordelen van Headless Commerce

Simpelweg een e-commerce organisatie beginnen en een willekeurig platform aanschaffen kan allang niet meer. Consumenten willen steeds meer en verwachten de beste service. Veel traditionele...

Instagram shopping: verkopen via producttags

Producten verkopen via Instagram: vanaf nu kan het! Een link toevoegen in je bio hoeft niet meer, want je kunt nu gewoon...

Headless Commerce: nieuwe technologie

E-commerce is continue in ontwikkeling en er zijn veel discussies gaande over hoe het er in de toekomst uit komt te zien....