Home Technologie Voordelen van Headless Commerce

Voordelen van Headless Commerce

Simpelweg een e-commerce organisatie beginnen en een willekeurig platform aanschaffen kan allang niet meer. Consumenten willen steeds meer en verwachten de beste service. Veel traditionele e-commerce oplossingen kunnen hier niet meer aan voldoen. Headless commerce is een nieuwe oplossing waarbij je makkelijk aan de verwachtingen van de consument kan voldoen. Maar wat zijn de voordelen van Headless Commerce? In deze blog worden vier voordelen van Headless Commerce besproken.

1. Blijf concurrentie voor

Bij Headless Commerce kun je gemakklijk wijzigingen aanbrengen en updates implementeren. Wanneer je front-end niet gekoppeld is aan je back-end, hoef je niet je hele systeem te updaten. Je hoeft namelijk slechts een deel te updaten. Hierdoor kun je gemakkelijk meerdere updates snel achter elkaar uitvoeren. Grote bedrijven, zoals Facebook updaten vaak al meerdere keren per maand. Als je niet update, loop je dus sneller achter. Door zoveel te updaten kun je sneller leveren wat je consument wil en blijf je je concurrent voor

2. Gemakkelijk nieuwe onderdelen toevoegen

Binnen Headless Commerce kun je snel nieuwe onderdelen toevoegen. De losgekoppelde back-end en front-end zorgt ervoor dat je niet het hele systeem opnieuw hoeft te configureren op het moment dat je een onderdeel toevoegt. Op het moment dat je een nieuw verkoopkanaal toevoegt, hoef je alleen een nieuwe integratie te maken. De presentatielaag die de consument ziet, verandert niet.

3. Zelfde customer experience over alle kanalen

Consumenten willen overal dezelfde consistente customer experience. Ze willen dus dezelfde ervaring op hun mobiele telefoon als hun desktop. En personalisatie gaat ook een stuk verder dan alleen kleine aanbevelingen. Headless Commerce maakt het veel gemakkelijker om creaties van ontwerpers te bouwen zonder dat je beperkingen ondervindt.

4. Meer vrijheid in oplossingen

Doordat de front-end en de back-end van elkaar gescheiden zijn bij Headless Commerce kunnen voor beide onderdelen een andere oplossing worden gekozen. Je kan dus twee geschikte onderdelen kiezen en daar in verder gaan ontwikkelen. Er zijn veel combinaties mogelijk.

Meer lezen

Hoe kom je bovenaan in Google te staan?

Het hoogste plekje in de zoekresultaten van Google is iets waar iedereen op aast. Het is het eerste resultaten dat jouw potentiƫle...

5 tips voor het optimaal gebruik maken van social commerce

Social commerce komt naar Nederland! Verschillende experts verwachten dat diensten zoals Instagram shopping binnenkort beschikbaar zijn in Nederland, sommigen verwachten zelfs al...

Social media advertising: maak je merk nog beter zichtbaar

Social media advertising is adverteren via de verscheidene sociale media kanalen. Waarschijnlijk gebruik je de sociale media al als marketing tool en...

Kleurenpsychologie: wat betekenen kleuren?

Op het gebied van design van websites zijn kleur, afbeeldingen, compositie en typografie wel een van de belangrijkste onderwerpen. Veel mensen zien...

Voice Technologie is veel meer dan een trend

Voice Technologie is inmiddels niet meer weg te denken uit het dagelijks leven. Voice Technologie zorgt voor een persoonlijke contact met technologie...