magento commerce

In week 36 zijn er 57 nieuwe extensies uit gekomen. Gelukkig zijn er deze week maar een paar design themes en daarom wel veel andere extensies. Ik beschrijf er slechts 3, maar ik zou jullie willen aanraden om er zelf eens doorheen te lopen. Er zijn deze week namelijk een hoop nuttige extensies bij gekomen, waarvan er misschien wel een aantal bij zitten, die goed bij jouw Magento shop aansluiten.

Mocht je nog willen weten welke Magento extensies er vorige week uitgekomen zijn, lees dan mijn vorige blogpost.

1) Layered Navigation SEO

Bij veel webwinkels zie je dat bij gebruik van filternavigatie de URL’s als gevolg van een filter er slordig en onleesbaar uit zien. De belangrijkste toegevoegde waarde van deze extensie is wat mij betreft dat deze URL’s nu ook worden herschreven. Via de admin panel kan je per attribuut aangeven hoe deze in de URL wordt getoond wanneer daar op wordt geselecteerlayered-seod. De makers van deze extensie beweren dat er een goede SEO waarde aan deze functionaliteit zit. Als vuistregel geldt natuurlijk dat schonere URL’s eenvoudiger zijn te indexeren door de zoekmachines. Waar deze makers echter aan voorbij gaan, is dat gefilterde zoekresultaten altijd duplicate content is en daarom zoveel mogelijk buiten de indexering moet worden gehouden. Wel ben ik van mening dat deze schonere URL’s de conversie ten goede komt. Visueel zien deze URL’s er beter uit en ze zijn makkelijker te kopieren en te delen met anderen. Wat SEO betreft heeft deze extensie echter geen toegevoegde waarde.

Prijs:  $ 100.00 (let op, dollars)
Demo: Bekijk de mobiele demo op Ecomerce-team
Categorie: SEO

2) Fire Checkout

Op het eerste gezicht lijkt dit de zoveelste one page checkout die eigenlijk niet onderscheidend is van andere, maar wel als dusdanig wordt verkocht. Dit blijkt niet wfire-checkoutaar te zijn. Ik ben zeer positief verrast door deze extensie! De makers zijn er wat mij betreft in geslaagd echt een one page checkout te maken. Alle benodigde informatie staat overzichtelijk op één pagina zonder dat je steeds “ga naar volgende stap” hoeft te klikken. Daarnaast is het ook mogelijk om een account aan te maken of in te loggen. Ik verwacht dat deze checkout veel extra bestellingen kan opleveren. Wat mij betreft is dit dan ook een must have Magento extensie. Het enige wat ik zelf nog zou weghalen in de checkout is het top menu. Dit is de enige afleiding die nog in deze checkout aanwezig is.

Prijs:  $ 189.00 (let op, dollars)
Demo: Bekijk de  demo Templates-master.com

Categorie: Checkout

3) Magento mobile

Dit is de officiele magento mobile extensie, die is ontwikkeld door Magento zelf. Deze extensie is eigenlijk wat te veel omvattend om in deze blog te beschrijven. Magento biedt jmagento-mobilee nu ook de mogelijkheid om zelf een app te maken voor je winkel. Deze extensie sluit aan op alle magento back-office functionaliteit waardoor je dus eenvoudig bestaande producten en voorraden kunt tonen, cms pagina’s kunt plaatsen of zelfs kunt bestellen via de app. Deze functionaliteit sluit volledig aan bij de verwachting van de toenamen van mobiel gebruik. Er zijn in Nederland nog niet veel webshops die een goede app hebben en zeker niet een app die ook nog toegevoegde waarde biedt. Dit zal echter niet lang meer duren.
Nu ondersteunt deze extensie alleen nog maar iPhone gebruikers, maar dit jaar nog wordt ook iPad en Android aan de lijst toegevoegd. Ik ben benieuwd!

Prijs:  € 0,00 (er zit echter wel stevige abonnements kosten aan verbonden)
Demo: Geen demo beschikbaar
Categorie: mobile

Lees hier ook de Magento extensie review van week 38, week 39, week 40, week 41 en week 42.