Home Social Media Vijf tips voor een succesvolle advertenties op YouTube

Vijf tips voor een succesvolle advertenties op YouTube

Advertenties op YouTube vertonen overeenkomsten met advertenties op andere kanalen. Toch moeten de advertenties op Youtube wel speciaal ontworpen worden voor het kanaal. Het is niet zo simpel als het lijkt. In dit artikel worden daarom vijf tips besproken voor een succesvolle advertentie op YouTube.

1. Trek de aandacht

De concurrentie is moordend en dan is ook nog eens de aandachtsspanne korter dan vroeger. Eerst waren dit 15 tot 20 seconden wel goed om de aandacht te trekken. Nu is dat nog maar 5 seconden. In 5 seconden moet je dus gelijk de aandacht hebben anders heeft jouw concurrent hem ingepikt. Wees creatief aan het begin en vermeld als eerste je belangrijkste boodschap. Je kunt ook iets geks of spannends doen aan het begin. Dan wek je ook de belangstelling.  

2. Laat je logo zien

Laat je logo in de hele video zien. Hierdoor weet de consument direct met wie die te maken heeft en het komt ook een stuk betrouwbaarder over. Je logo hoeft niet super goed in beeld, maar hij moet wel goed zichtbaar zijn.

3. Maak ook gebruik van geluid

De meeste online video’s bevatten geluid en dat is ook echt wel een belangrijk onderdeel. Toch wordt het geluid in advertenties wel eens vergeten. Geluid is een goede toevoeging! Het versterkt namelijk de kracht van je boodschap.

4. Kies een specifieke doelgroep

Hoe relevanter je doelgroep is, hoe minder je betaalt. Als je dus de advertentie aan een specifieke groep mensen toont, word je advertentie een stuk goedkoper. Bovendien is die relevanter voor je doelgroep en dat verhoogt ook weer de kans op conversie. Je kunt targeten op locatie, interesse, geslacht, leeftijd en zoekwoorden. Je kunt dus een hele specifieke doelgroep samenstellen voor jouw advertentie.

5. Vertoon je advertentie niet constant

Het is wel makkelijk om je advertentie 24/7 aan te zetten. Toch is dit niet verstandig. Hoe groot is nou de kans dat iemand om 3u ‘s nachts een auto koopt. Er zullen altijd mensen bij zitten, maar denk niet dat het dagelijks gebeurt. Sommige producten zullen wel sneller in de nacht gekocht worden, maar misschien worden die dan weer overdag niet verkocht. Kies daarom wanneer je je advertentie wil vertonen. Stel bijvoorbeeld in dat je advertentie wordt vertoond tussen 07.00 en 22.00. Betaal je ook niet meer voor de niet-converterende klikken.

Meer lezen

Vier conversie optimalisatie tips voor meer omzet

Veel bezoekers hebben is uiteraard heel leuk, maar je hebt niets aan bezoekers die alleen je pagina’s bekijken. Uiteindelijk wil je dat...

Replatformingtraject: hoe moet je het aanpakken?

Replatforming is een serieus en complex traject. Elk traject vereist een investering in tijd en middelen. Bovendien moet je je ook inzetten...

Voordelen van Headless Commerce

Simpelweg een e-commerce organisatie beginnen en een willekeurig platform aanschaffen kan allang niet meer. Consumenten willen steeds meer en verwachten de beste service. Veel traditionele...

Instagram shopping: verkopen via producttags

Producten verkopen via Instagram: vanaf nu kan het! Een link toevoegen in je bio hoeft niet meer, want je kunt nu gewoon...

Headless Commerce: nieuwe technologie

E-commerce is continue in ontwikkeling en er zijn veel discussies gaande over hoe het er in de toekomst uit komt te zien....