Home Tech Dinsdag Magento extensie review – Week 33

Dinsdag Magento extensie review – Week 33

Zoals eerder beloofd zullen we wekelijks een aantal Magento extensies onder de loep nemen. Iedere week worden er nieuwe magento extensies aangeboden. Om Magento gebruikers wegwijs te maken zullen wij iedere dinsdag de meest interessante extensies voor de Nederlandse markt kort en objectief beoordelen. Magento extensies die niet officieel op Magento connect worden aangeboden zullen we niet beschouwen.

Heb je nog een suggestie voor een goede extensie? Laat het ons dan weten!

In week 33 zijn er 35 nieuwe extensies uit gekomen. Van de 35 vind ik er 3 noemenswaardig. De rest kan je laten liggen.

1)  AjaxNavigation

Deze kant en klare navigatie zorgt ervoor dat de productdetail pagina meer mogelijkheden heeft om door te browsen. Automatisch genereert deze extensie links naar de volgende of vorige product binnen de categorie. Daarnaast kan je de inhoud van de links nog aanpassen.
Deze extensie kan je inzetten om het aantal pagina’s dat een bezoeker bekijkt te verhogen en als je relevante content hebt de tijd op de site ook verlengen. Daarnaast wordt bij het laden van een pagina nog een ajax loading animatie getoond wat de gebruiksvriendelijkheid ten goede komt.

Prijs: $39.00  (let op, dollars)
Demo: Magextend.com
Categorie: Catalog

2)      Finz.it Social Promotion Tools

Deze tool nodigt mensen uit op de site om een product te delen via MySpace, facebook of twitter. We zien dat dit soort like aplicaties vaker toegepast op webshops en deze laagdrempelige vorm van social shopping kan, mits goed toegepast, redelijk wat extra traffic opleveren.

In deze extensie staat een kortingsicoontje die aangeeft dat je korting kan krijgen als je daarop klikt. Als je het product vervolgens deelt krijg je in dat geval 10% korting op het product. Dit is een redelijk goede stimulans om bezoekers hun product te laten delen.

De extensie biedt geen toegang tot Hyves wat op zich niet een groot probleem is maar wel jammer aangezien Hyves 8,7 miljoen accounts heeft in Nederland. Daarnaast is het proces wat omslachtig. Je krijgt een dubbele call to action op de product detail pagina. Hiermee bereik je misschien wel het tegenovergestelde effect. Eerder zou ik een like button gebruiken die je tegenwoordig vaker ziet in e-commerce sites.

Prijs: Gratis
Demo: Cellu.co.il
Categorieën: Advertising & Marketing,  Pricing & Promotion

3)      Messages box at customer dashboard

Het idee om berichten in het account te kunnen zetten van je klanten achter te laten is best goed. Vooral bedrijven met B2B klanten zouden hier porfijt van kunnen hebben. Op deze manier kun je klanten informeren over allerlei zaken die voor hen van belang zijn.

Wat volgens mij de beperking is van deze extensie is dat je een bericht opstelt en die aan al je klanten beschikbaar maakt ipv specifieke klanten of klantgroepen. In potentie dus een goede extensie, in de uitwerking kan er nog wel wat aan verbeterd worden. Ik heb hierover de ontwikkelaar gemaild hij geeft aan dat hij deze week met een update komt. Dit nog maar even afwachten.

Prijs: € 50,00
Demo: Magentokey.com
Categorie: Customer service

Lees hier ook de Magento extensie review van week 34, week 35, week 36, week 38 en week 39.

Meer lezen

Voorbeelden Structured Data in Google

Structured Data in Google: je ziet het steeds vaker voorbij komen. Het is de ideale manier om Google te helpen bij het...

Slimme apparaten in je huishouden

Internet of Things heeft ervoor gezorgd dat simpele producten een nieuw leven krijgen door zich slim te kunnen gedragen. In de afgelopen...

Structured Data: wat is het?

De algoritmes van google worden steeds slimmer en blijven zich ontwikkelen in het begrijpen van complexe data. Toch begrijpt Google niet alles....

Een succesvolle call-to-action ontwerpen

We komen overal tegenwoordig Call-To-Action (CTA)’s tegen en dan niet alleen op websites. Ook in advertenties spelen ze een belangrijke rol.  Een...

De rol van API’s

Je maakt als consument veel gebruik van API’s zonder dat je het door hebt en dit geldt ook voor B2B & B2C...