Hoe gaat jouw online prestatie t.o.v. het gemiddelde?

online-prestatie

We weten allemaal dat online cijfers moeilijk te vergelijken zijn, cijfers hangen af van de branche, type product, doelgroep, campagnes etc etc. Maar toch, toch is het zo leuk om te zien hoe “de markt het gemiddeld doet” en hoe u ten opzichte van deze cijfers “het doet”.

Gisteren is er het rapport State of Retailing Online Profitability, Economy and Multichannel van Shop.org in samenwerking met Forrester uitgebracht waar o.a. de plannen, verwachtingen en performance van retailers in de VS onderzocht is. Van de 125 retailers die aan dit onderzoek hebben gedaan zijn o.a. de onderstaande cijfers verzameld.

Algemene online prestatie cijfers uit het onderzoek:

  • Conversion rate (total orders/total visits) 2.8%
  • Shopping cart abandonment rate 59%
  • Percent of sales from repeat customers 36%
  • First-page bounce rate 28%
  • Returns as percent of total orders 8%
  • Percent of orders not shipped because of canceled orders 3%
  • Percent of customers making second purchase in 12 months 28%
  • Length of time a retailer will keep an item in a shopping cart 70 days
  • Web site download time 3.7 seconds
  • Percent of products in circular ads also available online 85%
  • Web site availability 99%
  • Average order value $133
  • Percent of off-line SKUs offered online 73%
  • Percent of online SKUs unique to online channel 25%

En, “hoe gaat jouw online prestatie”?