Home Marketing Voor- en nadelen van een one pager

Voor- en nadelen van een one pager

Er zijn verschillende soorten websites beschikbaar. Je kunt een e-commerce site maken waarop je producten kunt verkopen of  een blogsite waarop je alleen blogs kunt plaatsen. Een website met al je diensten kan op een bedrijfswebsite. Je hebt een website nodig, maar het hoeft allemaal niet zo uitgebreid. Een webshop, een blogsite of een bedrijfswebsite is niet geschikt. Wat is een geschikte oplossing? Misschien is een one pager website iets voor jou! Een one pager is een website die bestaat uit slechts één pagina. Je kunt alle onderdelen van de website bekijken als je gewoon scrolt. Wat zijn de voordelen en wat zijn de nadelen? In deze blog ontdek je ze.

Voordelen one pager

1. De website is overzichtelijk. Alle onderdelen staan op één pagina waardoor de bezoeker niet kan verdwalen.

2. Het houdt bezoekers vast. Er zijn weinig afleidingen op deze pagina en de bezoeker heeft niet het gevoel dat die wat mist.

3. Een one pager heeft weinig onderhoud nodig. Natuurlijk moet je de tekst wel updaten, maar er valt een stuk minder te updaten dan bij een website met meerdere pagina’s.

4. Het is makkelijk op mobiel. Bij veel website’s werkt het mobiele menu niet goed en zijn de knoppen vaak te klein. Een frustratie voor veel mobiele gebruikers. Een one pager heeft geen mobiel menu, dus de frustratie is er ook niet.  

Nadelen one pager

1. Je hebt maar één pagina om informatie aan toe te voegen. Je moet dus een keuze maken van welke informatie je er op zet. Het kan dus zijn dat je onvoldoende informatie prijs geeft.

2. One pagers scoren vaak minder goed in Google dan multi-page websites en hebben dus een negatieve impact op de SEO. Je zult namelijk altijd concessies moeten doen en je moet het algemeen houden. Je kunt op deze website namelijk niet allerlei zoektermen en afbeeldingen door elkaar gebruiken.

Meer lezen

Voorbeelden Structured Data in Google

Structured Data in Google: je ziet het steeds vaker voorbij komen. Het is de ideale manier om Google te helpen bij het...

Slimme apparaten in je huishouden

Internet of Things heeft ervoor gezorgd dat simpele producten een nieuw leven krijgen door zich slim te kunnen gedragen. In de afgelopen...

Structured Data: wat is het?

De algoritmes van google worden steeds slimmer en blijven zich ontwikkelen in het begrijpen van complexe data. Toch begrijpt Google niet alles....

Een succesvolle call-to-action ontwerpen

We komen overal tegenwoordig Call-To-Action (CTA)’s tegen en dan niet alleen op websites. Ook in advertenties spelen ze een belangrijke rol.  Een...

De rol van API’s

Je maakt als consument veel gebruik van API’s zonder dat je het door hebt en dit geldt ook voor B2B & B2C...