Home Marketing Voorbeelden Structured Data in Google

Voorbeelden Structured Data in Google

Structured Data in Google: je ziet het steeds vaker voorbij komen. Het is de ideale manier om Google te helpen bij het leggen van verbanden. In een vorige blog bespraken we wat structured data is en wat voor invloed het heeft op je SEO. Maar hoe ziet structured data in Google er nu uit? In deze blog staan vier voorbeelden.

Je kunt bij producten de prijs valuta en de voorraadstatus toevoegen. Je kunt dus aangeven wat een product kost en of hij direct geleverd wordt. In het voorbeeld hieronder zie je dat Belsimpel heeft toegevoegd dat ze een Iphone 6 verkopen voor 399 euro en dat deze op voorraad is.

Prijs - stuctured data in google

Het is ook mogelijk om de naam en de datum van een evenement toe te voegen en deze te laten zien in de zoekresultaten. Nu hoef je niet meer naar de website zelf om te zien wanneer het eerst volgende evenement is. In het onderstaande voorbeeld zie je het Ziggo Dome. Deze hebben de komende drie evenementen toegevoegd. Als je er op klikt, gaat die gelijk naar de pagina vam dit evenement.

evenement - stuctured data in google

Productreviews zijn steeds belangrijker en zorgt ervoor dat een consument sneller overtuigd is. Je kunt met behulp van structured data ook reviews toevoegen aan de zoekresultaten. Hierdoor worden het aantal reviews en de gemiddelde beoordeling direct getoond. Zo kun je direct in de zoekmachine zien dat de Tello Drone 9,4 heeft dankzij 25.488 reviews.

review - stuctured data in google

Ook de informatie over recepten kun je toevoegen aan de zoekresultaten. Zo kun je de tijdsduur, de reviews en het aantal calorieën aangeven. AH heeft een recept van een spaghetti met kip online gezet. Deze spaghetti heeft een beoordeling van 3, gebaseerd op 196 stemmen. Tevens kun je zien dat het 15 minuten duurt om hem te maken en dat het 590 calorieën bevat. En dit allemaal zonder dat je de website opent.

recept - stuctured data in google

Meer lezen

Vier conversie optimalisatie tips voor meer omzet

Veel bezoekers hebben is uiteraard heel leuk, maar je hebt niets aan bezoekers die alleen je pagina’s bekijken. Uiteindelijk wil je dat...

Replatformingtraject: hoe moet je het aanpakken?

Replatforming is een serieus en complex traject. Elk traject vereist een investering in tijd en middelen. Bovendien moet je je ook inzetten...

Voordelen van Headless Commerce

Simpelweg een e-commerce organisatie beginnen en een willekeurig platform aanschaffen kan allang niet meer. Consumenten willen steeds meer en verwachten de beste service. Veel traditionele...

Instagram shopping: verkopen via producttags

Producten verkopen via Instagram: vanaf nu kan het! Een link toevoegen in je bio hoeft niet meer, want je kunt nu gewoon...

Headless Commerce: nieuwe technologie

E-commerce is continue in ontwikkeling en er zijn veel discussies gaande over hoe het er in de toekomst uit komt te zien....