Home Marketing Adverteren op zoekmachine Bing

Adverteren op zoekmachine Bing

Ondanks dat het grootste gedeelte van de Nederlandse consumenten zoekt op Google, mag Bing zeker niet als zoekmachine vergeten worden. Uit het onderzoek van Pure-IM blijkt dat  Ongeveer 5% Bing heeft ingesteld als standaard zoekmachine. In het Verenigd Koninkrijk heeft Bing een groter marktaandeel (8.57%), maar verder is dit percentage wel vergelijkbaar met van de rest van Europa. Ook in Duitsland en België heeft Bing een marktaandeel van ongeveer 5%. Bing wordt in Nederland voornamelijk gebruikt op desktops, op mobiel en tablets wordt het amper gebruikt. Net als op Google kun je ook adverteren op Bing. Bij Bing heet dit Microsoft Advertising. Adverteren op Bing is een stuk goedkoper dan adverteren in Google Adwords. Het is dus zeker de moeite waard om op dit kanaal te adverteren. Hoe werkt het adverteren op Bing en kun je campagnes uit Adwords importeren?

Hoe werkt het?

Adverteren op Bing werkt eigenlijk hetzelfde als Google Adwords. Je advertentie in Google wordt vertoond op basis van bepaalde zoekwoorden. Dit is bij Bing niet anders. Je adverteert dus op specifieke zoekwoorden en als mensen daar naar zoeken, wordt je advertentie vertoond. Ook de CPC wordt op dezelfde manier berekend. Bing heeft ook een veilingsysteem en op basis van de kwaliteitsscore, wat je zelf biedt en wat concurrenten bieden wordt het bedrag bepaald. Als eerste kies je je taal, doelgroep en het budget. Daarna kies je zoekwoorden en maak je de advertenties. Deze advertenties mogen drie titels bevatten, van elk 30 tekens. Je kunt ook nog twee beschrijvingen toevoegen van 90 karakters. Tot slot voeg je de links toe aan de advertentie en kies je het zogeheten ‘pad’.

Adwords campagnes importeren mogelijk?

Ja! Je kunt in Bing zelfs adwords campagnes importeren. Als je op Adwords al adverteert, is het opzetten van een Bing account helemaal niet moeilijk! In het interface van Bing zit namelijk de functie ‘import campaigns’. Je logt in met het e-mailadres dat gekoppeld is aan je account en vervolgens selecteer je het juiste account. Direct zie je al jouw campagnes in Adwords en je kunt selecteren welke je wilt importeren. Je kunt ze namelijk ook allemaal importeren. Als laatste moet je nog even de instellingen goed checken en dan ben je klaar. Binnen een paar minuten heb je je Bing account al gevuld.

Met het aandeel van Bing en het gemak dat je campagnes kan importeren, kan het adverteren op Bing geen uitdaging meer zijn!

Meer lezen

Voice Technologie is veel meer dan een trend

Voice Technologie is inmiddels niet meer weg te denken uit het dagelijks leven. Voice Technologie zorgt voor een persoonlijke contact met technologie...

De online marketplace trends van dit jaar

Het retaillandschap bestaat allang niet meer uit alleen websites van retailers en merken. Marketplaces spelen inmiddels een belangrijke rol en nemen een...

Voordelen van dynamische zoekadvertenties

Niet iedereen is even blij met dynamische zoekadvertenties in Google Adwords en het niet geschikt voor iedere website. Voor kleine websites en...

Vier conversie optimalisatie tips voor meer omzet

Veel bezoekers hebben is uiteraard heel leuk, maar je hebt niets aan bezoekers die alleen je pagina’s bekijken. Uiteindelijk wil je dat...

Replatformingtraject: hoe moet je het aanpakken?

Replatforming is een serieus en complex traject. Elk traject vereist een investering in tijd en middelen. Bovendien moet je je ook inzetten...