Home Marketing Adverteren op zoekmachine Bing

Adverteren op zoekmachine Bing

Ondanks dat het grootste gedeelte van de Nederlandse consumenten zoekt op Google, mag Bing zeker niet als zoekmachine vergeten worden. Uit het onderzoek van Pure-IM blijkt dat  Ongeveer 5% Bing heeft ingesteld als standaard zoekmachine. In het Verenigd Koninkrijk heeft Bing een groter marktaandeel (8.57%), maar verder is dit percentage wel vergelijkbaar met van de rest van Europa. Ook in Duitsland en België heeft Bing een marktaandeel van ongeveer 5%. Bing wordt in Nederland voornamelijk gebruikt op desktops, op mobiel en tablets wordt het amper gebruikt. Net als op Google kun je ook adverteren op Bing. Bij Bing heet dit Microsoft Advertising. Adverteren op Bing is een stuk goedkoper dan adverteren in Google Adwords. Het is dus zeker de moeite waard om op dit kanaal te adverteren. Hoe werkt het adverteren op Bing en kun je campagnes uit Adwords importeren?

Hoe werkt het?

Adverteren op Bing werkt eigenlijk hetzelfde als Google Adwords. Je advertentie in Google wordt vertoond op basis van bepaalde zoekwoorden. Dit is bij Bing niet anders. Je adverteert dus op specifieke zoekwoorden en als mensen daar naar zoeken, wordt je advertentie vertoond. Ook de CPC wordt op dezelfde manier berekend. Bing heeft ook een veilingsysteem en op basis van de kwaliteitsscore, wat je zelf biedt en wat concurrenten bieden wordt het bedrag bepaald. Als eerste kies je je taal, doelgroep en het budget. Daarna kies je zoekwoorden en maak je de advertenties. Deze advertenties mogen drie titels bevatten, van elk 30 tekens. Je kunt ook nog twee beschrijvingen toevoegen van 90 karakters. Tot slot voeg je de links toe aan de advertentie en kies je het zogeheten ‘pad’.

Adwords campagnes importeren mogelijk?

Ja! Je kunt in Bing zelfs adwords campagnes importeren. Als je op Adwords al adverteert, is het opzetten van een Bing account helemaal niet moeilijk! In het interface van Bing zit namelijk de functie ‘import campaigns’. Je logt in met het e-mailadres dat gekoppeld is aan je account en vervolgens selecteer je het juiste account. Direct zie je al jouw campagnes in Adwords en je kunt selecteren welke je wilt importeren. Je kunt ze namelijk ook allemaal importeren. Als laatste moet je nog even de instellingen goed checken en dan ben je klaar. Binnen een paar minuten heb je je Bing account al gevuld.

Met het aandeel van Bing en het gemak dat je campagnes kan importeren, kan het adverteren op Bing geen uitdaging meer zijn!

Meer lezen

Wat voor soort advertenties heb je op YouTube?

YouTube is een belangrijk kanaal voor adverteren. Er zijn verschillende advertentie mogelijkheden binnen YouTube. Je kiest de advertenties op YouTube aan de...

Een design system: basis voor een organisatie

Design system is echt hot in de online wereld. Het is de basis voor alle producten, website en marketinguitingen. Onmisbaar voor een organisatie die...

Het maken van een gifje in Photoshop

Online video’s maken is vrij ingewikkeld en kan een langdurige klus worden. Een andere manier om toch beweging aan je afbeeldingen toe...

Met Linkbuilding hoger scoren in Google

Naast content is linkbuilding een van de factoren die je SEO ranking kan beïnvloeden.Het hebben van relevante externe links naar jouw website...

Afscheid nemen van de ‘Gemiddelde positie’ in Google Ads

Na ruim 15 jaar trouwe dienst gaat een van de oudste metrics van Google Ads verdwijnen. De ‘gemiddelde positie’ kun je vanaf...