Retargeting op Facebook werkt door de Facebook Pixel. De Facebook Pixel heeft een positieve werking op de resultaten van je Facebook advertenties. In deze blog vind je de vijf voordelen van een Facebook Pixel.
1.Stimuleren verkoop
Je stimuleert de verkoop van je producten of diensten. Je target mensen die al op je website zijn geweest, waardoor de kans groter is dat ze ook jouw producten zullen kopen. Daarnaast kun je met de pixel ook vergelijkbare doelgroepen maken. In deze doelgroep vallen bijvoorbeeld gebruikers die vergelijkbaar zijn met de gebruikers die al iets gekocht hebben. Ook hierdoor is de kans groter dat ze iets gaan kopen. Je optimaliseert de advertenties echt op conversies.
2. Bereik de juiste mensen
Je kunt vrij veel aangeven bij het maken van je Facebook doelgroep, maar het blijft toch altijd een beetje gokken. Met de Facebook Pixel kun je een doelgroep maken op basis van je websitebezoekers. Deze mensen passen dus sowieso in je doelgroep.
3. Oude klanten benaderen
Het behouden van bestaande klanten is net zo belangrijk als het binnenhalen van nieuwe klanten. Dankzij de pixel kun je gebruikers die in het verleden wat hebben gekocht bij je, opnieuw targeten. Hierdoor komen de gebruikers weer in aanraking met je. Je kunt ze zelfs suggesties bieden op basis van hun vorige aankopen.
4. Resultaten meten
Je kunt direct de resultaten meten van je Facebook advertenties. Je weet precies welke advertentie tot een conversie heeft geleid, maar je kunt ook zien hoelang de Facebook gebruikers op je website blijven en wie meerdere keren op de website is geweest.
5. Lagere kosten voor je advertenties
Hoe relevanter je advertentie, hoe minder je betaalt ervoor betaalt. Dankzij de Facebook pixel zijn je advertenties relevanter, omdat ze naadloos aansluiten op je doelgroep. Hierdoor betaal je uiteindelijk ook minder voor je advertenties.
Dit zijn de vijf voordelen van een Facebook Pixel! Succes.