Home Social Media Retargeting via facebook met de Facebook Pixel

Retargeting via facebook met de Facebook Pixel

Retargeting is de perfecte manier om bezoekers van jouw website gerichte advertenties te laten zien. De advertenties zijn hierdoor relevanter en de kans is groter dat iemand een product bij je koopt. Retargeting op Facebook doe je via de Facebook Pixel. De Facebook Pixel helpt bij het analyseren en verbeteren van je Facebook campagnes.

Hoe stel je hem in?

De Facebook Pixel is een pixelcode in HTML. De code wordt gegenereert in je advertentieaccount. Deze voeg je toe aan je header van de website en dan op elke pagina die je wil meten. Je kunt de pixel ook wel vergelijken met de Google Analytics code. Niet vergeten: je moet deze pixel wel vermelden in je cookie statement.

Hoe werkt de pixel?

De pixel wordt geactiveerd zodra iemand je website bezoekt of een aankoop doet. Het meten van aankopen of gebeurtenissen moet je nog wel apart instellen. Je weet nu wat de gebruiker heeft gedaan nadat die je advertentie op facebook heeft geklikt.

Aangepaste doelgroep

Je kunt de gebruiker opnieuw targeten met behulp van de aangepaste doelgroep. Je hebt drie soorten aangepaste doelgroepen:

  • Klantenlijst
  • Websiteverkeer
  • App-activiteit

Als je bijvoorbeeld een aangepaste doelgroep in de categorie websiteverkeer kun je specifieke advertenties tonen op basis van je websitebezoekers. Zo kun je iemand die een specifiek hotel in New York op jouw website heeft bekeken, advertenties tonen met datzelfde hotel en nieuwe hotels in New York.

Uitsluiten Doelgroep

Je kunt door middel van de pixel ook Facebook doelgroep uitsluiten. Zo kun je iedereen in je advertentie uitsluiten die al een aankoop hebt gedaan. Op deze manier target je alleen mensen die ook nog niets gekocht hebben. Dit kan ook zorgen dat je advertentie beter wordt ontvangen. Niemand wil immers advertenties zien van een product dat ze al aangeschaft hebben. 

Meer lezen

Social media advertising: maak je merk nog beter zichtbaar

Social media advertising is adverteren via de verscheidene sociale media kanalen. Waarschijnlijk gebruik je de sociale media al als marketing tool en...

Kleurenpsychologie: wat betekenen kleuren?

Op het gebied van design van websites zijn kleur, afbeeldingen, compositie en typografie wel een van de belangrijkste onderwerpen. Veel mensen zien...

Voice Technologie is veel meer dan een trend

Voice Technologie is inmiddels niet meer weg te denken uit het dagelijks leven. Voice Technologie zorgt voor een persoonlijke contact met technologie...

De online marketplace trends van dit jaar

Het retaillandschap bestaat allang niet meer uit alleen websites van retailers en merken. Marketplaces spelen inmiddels een belangrijke rol en nemen een...

Voordelen van dynamische zoekadvertenties

Niet iedereen is even blij met dynamische zoekadvertenties in Google Adwords en het niet geschikt voor iedere website. Voor kleine websites en...