Home E-commerce Voordelen van een chatbot

Voordelen van een chatbot

Chatbots worden steeds vaker toegepast binnen de B2B & B2C e-commerce. Deze virtuele medewerker kan eenvoudig klanten te wordt staan en maken je dienstverlening een stuk efficiënter. Is een chatbot wat voor jouw organisatie? Ontdek hier zes voordelen van een chatbot!

1. Elk moment beschikbaar

De chatbot is gewoon altijd beschikbaar. Hij hoeft niet te lunchen en zeker niet elke avond te gaan slapen. Met een chatbot ben je dus op elk tijdstip van de dag altijd bereikbaar.

2. Nooit meer wachten

Een chatbot kan ook meerdere mensen te gelijk hebben. Je klanten hoeven niet te wachten tot ze aan de beurt zijn.

3. Snelle leerder

Een chatbot pakt dingen snel op en kunnen zichzelf ook verbeteren. Ze leren namelijk van vorige gesprekken die opgeslagen staan in een database. Na verloop van tijd neemt dus ook het aantal fouten af.

4. Toegang tot alle informatie

Een chatbot haalt snel informatie op uit de database. Hij weet precies waar die naar zoekt en waar deze informatie te vinden is. De chatbot is hierdoor ontzettend efficiënt. Vaak kan die ook de informatie hartstikke snel zoeken: hij doorzoekt grote hoeveelheden data in een hele korte periode.

5. Empathisch

Vroeger waren chatbots afstandelijk en werden ze als onvriendelijk ervaren. Met dank aan AI is daar verandering in gekomen. Ze kunnen praten met klanten alsof het echte mensen zijn en ze hebben nooit last van een humeur.

6. Goedkoop

Een chatbot is misschien geen goedkope aanschaf en je moet hem eerst helemaal programmeren. Toch is het wel je geld waard. Een chatbot kan geen medewerker vervangen, maar je hebt wel minder medewerkers nodig.

Meer lezen

Leads binnen halen via Facebook & Linkedin

Het verkrijgen van nieuwe leads is ontzettend belangrijk voor de groei van een bedrijf. Social Media is voor veel bedrijven de plek...

Een professionele foto nemen met je smartphone

Foto’s worden op elk moment van de dag gemaakt en we maken overal foto’s van: eten, bezienswaardigheden, leuke momenten, huisdieren, huizen, noem...

Adverteren op zoekmachine Bing

Ondanks dat het grootste gedeelte van de Nederlandse consumenten zoekt op Google, mag Bing zeker niet als zoekmachine vergeten worden. Uit het...

Bekendste Nederlandse marketplaces anno 2019

Consumenten doen steeds meer van hun aankopen online. Vooral marketplaces zijn de laatste jaren enorm in trek. Het grootste deel van de...

Adverteren op Youtube: begin er nu mee

YouTube is het grootste videolkanaal en het tweede grootste social media platform in de wereld. Maandelijks heeft dit videokanaal meer dan een miljard bezoekers....