Home E-commerce Vijf e-commerce trends 2019

Vijf e-commerce trends 2019

Het nieuwe jaar is begonnen! Wat zijn de ontwikkelingen in e-commerce in de afgelopen jaar en hoe gaat dit een rol spelen in 2019? In deze blog lees je de vijf belangrijkste e-commerce trends 2019.

1. Social Commerce

Social Commerce gaat een steeds belangrijkere rol spelen in e-commerce. Het concept bestaat al jaren, maar het aantal aankopen op social media is in de afgelopen jaren gestegen. Bij social Commerce gebruiken retailers of merken social media voor het verkopen van hun producten.

2. Spraakbestellingen

Inmiddels is Google Home en Amazon Echo in Nederland verkrijgbaar en wordt deze massaal aangeschaft. Inmiddels koopt ongeveer 22% artikelen via voice en dit percentage gaat sowieso hoger worden. Dankzij de spraakassistenten kun je super makkelijk producten bestellen zonder daar nog een apparaat voor te gebruiken.

3. Nieuwe betaalmethoden

Onder andere Amazon is aan het experimenteren met nieuwe betaalmethoden. Bij Amazon kun je inmiddels producten kopen in een winkel en vervolgens naar buiten lopen zonder te betalen. De producten worden gewoon geregistreerd op je account en je betaalt ze achteraf met je creditcard. Zodra Apple Pay in Nederland is, gaat het ook door veel mensen gebruikt wordt.

4. Opkomst van Amazon

Ondanks dat Amazon nog geen Nederlandse versie heeft geopend, stijgt de rol van deze retailgigant ontzettend snel. Je kunt nu producten bestellen via de Duitse Amazon. Het zal niet lang duren tot Amazon ook de Nederlandse webshop opent.

Chatten met de chatbot 

Consumenten hebben ook online behoefte aan contact met de organisatie. Steeds meer organisaties zetten chatbots in om deze behoefte van de klant te vervullen. Gelukkig zie je wel dat in de afgelopen jaren het vertrouwen in chatbots is gestegen. Deze virtuele medewerker gaat in 2019 nog meer voldoen aan de veel vragende consument.

Dit zijn de e-commerce trends 2019. Gebruik dit om je concurrenten voor  te blijven en je als webshop je verder te ontwikkelen.

Meer lezen

Afscheid nemen van de ‘Gemiddelde positie’ in Google Ads

Na ruim 15 jaar trouwe dienst gaat een van de oudste metrics van Google Ads verdwijnen. De ‘gemiddelde positie’ kun je vanaf...

Wat houdt SEO precies in?

Veel bedrijven kiezen ervoor om tijd en geld te investeren in SEO. Als jij een online platform beheert, is de kans groot...

Vijf tips voor een succesvolle advertenties op YouTube

Advertenties op YouTube vertonen overeenkomsten met advertenties op andere kanalen. Toch moeten de advertenties op Youtube wel speciaal ontworpen worden voor het...

Vier tips voor het toegankelijk maken van je website

In Nederland heeft iedereen het recht om mee te doen aan de maatschappij. Het gebruiken van internet, computers en telefoons hoort hier ook bij....

Strong Customer Authentication: nieuwe online veiligheidsmaatregelen

Eerst bracht de GDPR al veel veranderingen te weeg voor webshops, maar de invoering van de Strong Customer Authentication (SCA) gaat weer...