Home Marketing Waar let je op bij het selecteren van een Tag Management Systeem?

Waar let je op bij het selecteren van een Tag Management Systeem?

Inmiddels bestaat er al een grote verscheidenheid aan Tag Management Systeem (TMS) aanbieders met verschillende functionaliteit, services en prijsmodellen. Maar hoe vind je de juiste aanbieder die bij jou past? In de selectieprocedure kun je bij het maken van de juiste keuze de volgende criteria overwegen:

User Interface & Performance website

Hoe gebruiksvriendelijk is de User Interface van het TMS en past die het beste voor de doelgroep die ermee zal gaan werken (business in plaats van IT)? Wat zal de verwachte positieve impact zijn op de performance van de website en op de conversie? Allebei belangrijke vragen rondom de user interface en de performance van de website.

Integratie tags

Welke tags zijn standaard geïntegreerd en kan het systeem in elk geval al alle tags managen die je (in de nabije toekomst) wenst te gebruiken? En wat als je wilt aanpassen? Hoe flexibel is het systeem? Kunnen tags makkelijk toegevoegd of gewijzigd worden?

Kosten

Welk prijsmodel hanteer je? Inmiddels zijn er behoorlijk wat smaakjes te vinden, variërend van ’gratis’, o.b.v. fixed price, o.b.v. volumes (pageviews, visits of data transfer) tot aan variabele prijsmodellen waarin extra diensten, consultancy en implementatie- en integratiekosten van toepassing kunnen zijn. Wat kost de implementatie van het Tag Management Systeem? Wat levert dit aan extra omzet op (hogere conversie) en welke besparingen realiseer je?

Niet vergeten:

  • Met de nieuwe cookie wetgeving is het misschien handig om te kijken welke oplossing deze aanbieders te bieden hebben als standaard onderdeel van hun product.
  • Werkt het TMS naast de website ook over andere digitale kanalen zoals Social Media en Mobiele Applicaties?
  • Welke mate van Customer Support biedt de aanbieder? En biedt hij nog andere diensten aan die interessant of belangrijk kunnen zijn.
  • Hoe robuust is het TMS qua infrastructuur? En welke up-time hanteren/garanderen ze?
  • Welke inspanning is nodig voor het implementeren van het TMS? Hierbij is het ook van belang dat IT naast de business users een stem hebben in de pakket selectie.

Meer lezen

Kleurenpsychologie: wat betekenen kleuren?

Op het gebied van design van websites zijn kleur, afbeeldingen, compositie en typografie wel een van de belangrijkste onderwerpen. Veel mensen zien...

Voice Technologie is veel meer dan een trend

Voice Technologie is inmiddels niet meer weg te denken uit het dagelijks leven. Voice Technologie zorgt voor een persoonlijke contact met technologie...

De online marketplace trends van dit jaar

Het retaillandschap bestaat allang niet meer uit alleen websites van retailers en merken. Marketplaces spelen inmiddels een belangrijke rol en nemen een...

Voordelen van dynamische zoekadvertenties

Niet iedereen is even blij met dynamische zoekadvertenties in Google Adwords en het niet geschikt voor iedere website. Voor kleine websites en...

Vier conversie optimalisatie tips voor meer omzet

Veel bezoekers hebben is uiteraard heel leuk, maar je hebt niets aan bezoekers die alleen je pagina’s bekijken. Uiteindelijk wil je dat...