Home Marketing Waar let je op bij het selecteren van een Tag Management Systeem?

Waar let je op bij het selecteren van een Tag Management Systeem?

Inmiddels bestaat er al een grote verscheidenheid aan Tag Management Systeem (TMS) aanbieders met verschillende functionaliteit, services en prijsmodellen. Maar hoe vind je de juiste aanbieder die bij jou past? In de selectieprocedure kun je bij het maken van de juiste keuze de volgende criteria overwegen:

User Interface & Performance website

Hoe gebruiksvriendelijk is de User Interface van het TMS en past die het beste voor de doelgroep die ermee zal gaan werken (business in plaats van IT)? Wat zal de verwachte positieve impact zijn op de performance van de website en op de conversie? Allebei belangrijke vragen rondom de user interface en de performance van de website.

Integratie tags

Welke tags zijn standaard geïntegreerd en kan het systeem in elk geval al alle tags managen die je (in de nabije toekomst) wenst te gebruiken? En wat als je wilt aanpassen? Hoe flexibel is het systeem? Kunnen tags makkelijk toegevoegd of gewijzigd worden?

Kosten

Welk prijsmodel hanteer je? Inmiddels zijn er behoorlijk wat smaakjes te vinden, variërend van ’gratis’, o.b.v. fixed price, o.b.v. volumes (pageviews, visits of data transfer) tot aan variabele prijsmodellen waarin extra diensten, consultancy en implementatie- en integratiekosten van toepassing kunnen zijn. Wat kost de implementatie van het Tag Management Systeem? Wat levert dit aan extra omzet op (hogere conversie) en welke besparingen realiseer je?

Niet vergeten:

  • Met de nieuwe cookie wetgeving is het misschien handig om te kijken welke oplossing deze aanbieders te bieden hebben als standaard onderdeel van hun product.
  • Werkt het TMS naast de website ook over andere digitale kanalen zoals Social Media en Mobiele Applicaties?
  • Welke mate van Customer Support biedt de aanbieder? En biedt hij nog andere diensten aan die interessant of belangrijk kunnen zijn.
  • Hoe robuust is het TMS qua infrastructuur? En welke up-time hanteren/garanderen ze?
  • Welke inspanning is nodig voor het implementeren van het TMS? Hierbij is het ook van belang dat IT naast de business users een stem hebben in de pakket selectie.

Meer lezen

De groei van marketplaces

De voortdurende groei van wereldwijde technologische supermacht Amazon heeft een enorme impact op B2C en B2B bedrijven. We lijken het in ons kikkerlandje nog...

Ecommerce & Pinterest: goede combinatie

Facebook, Linkedin, Instagram en Twitter worden als eerste social media kanalen genoemd als men het heeft over social media en e-commerce. Toch...

Het vliegwiel voor goede content op Amazon

Om succesvol te zijn op Amazon is hele goede productcontent nodig. Je moet zorgen dat het product gevonden kan worden en...

Campagnes op Amazon

Goede content is de basis voor organische vindbaarheid en conversie. Maar je kunt dit extra stimuleren door het juist inzetten van advertenties...

De rol van API’s

Je maakt als consument veel gebruik van API’s zonder dat je het door hebt en dit geldt ook voor B2B & B2C...