Home Marketing Waar let je op bij het selecteren van een Tag Management Systeem?

Waar let je op bij het selecteren van een Tag Management Systeem?

Inmiddels bestaat er al een grote verscheidenheid aan Tag Management Systeem (TMS) aanbieders met verschillende functionaliteit, services en prijsmodellen. Maar hoe vind je de juiste aanbieder die bij jou past? In de selectieprocedure kun je bij het maken van de juiste keuze de volgende criteria overwegen:

User Interface & Performance website

Hoe gebruiksvriendelijk is de User Interface van het TMS en past die het beste voor de doelgroep die ermee zal gaan werken (business in plaats van IT)? Wat zal de verwachte positieve impact zijn op de performance van de website en op de conversie? Allebei belangrijke vragen rondom de user interface en de performance van de website.

Integratie tags

Welke tags zijn standaard geïntegreerd en kan het systeem in elk geval al alle tags managen die je (in de nabije toekomst) wenst te gebruiken? En wat als je wilt aanpassen? Hoe flexibel is het systeem? Kunnen tags makkelijk toegevoegd of gewijzigd worden?

Kosten

Welk prijsmodel hanteer je? Inmiddels zijn er behoorlijk wat smaakjes te vinden, variërend van ’gratis’, o.b.v. fixed price, o.b.v. volumes (pageviews, visits of data transfer) tot aan variabele prijsmodellen waarin extra diensten, consultancy en implementatie- en integratiekosten van toepassing kunnen zijn. Wat kost de implementatie van het Tag Management Systeem? Wat levert dit aan extra omzet op (hogere conversie) en welke besparingen realiseer je?

Niet vergeten:

  • Met de nieuwe cookie wetgeving is het misschien handig om te kijken welke oplossing deze aanbieders te bieden hebben als standaard onderdeel van hun product.
  • Werkt het TMS naast de website ook over andere digitale kanalen zoals Social Media en Mobiele Applicaties?
  • Welke mate van Customer Support biedt de aanbieder? En biedt hij nog andere diensten aan die interessant of belangrijk kunnen zijn.
  • Hoe robuust is het TMS qua infrastructuur? En welke up-time hanteren/garanderen ze?
  • Welke inspanning is nodig voor het implementeren van het TMS? Hierbij is het ook van belang dat IT naast de business users een stem hebben in de pakket selectie.

Meer lezen

Leads binnen halen via Facebook & Linkedin

Het verkrijgen van nieuwe leads is ontzettend belangrijk voor de groei van een bedrijf. Social Media is voor veel bedrijven de plek...

Een professionele foto nemen met je smartphone

Foto’s worden op elk moment van de dag gemaakt en we maken overal foto’s van: eten, bezienswaardigheden, leuke momenten, huisdieren, huizen, noem...

Adverteren op zoekmachine Bing

Ondanks dat het grootste gedeelte van de Nederlandse consumenten zoekt op Google, mag Bing zeker niet als zoekmachine vergeten worden. Uit het...

Bekendste Nederlandse marketplaces anno 2019

Consumenten doen steeds meer van hun aankopen online. Vooral marketplaces zijn de laatste jaren enorm in trek. Het grootste deel van de...

Adverteren op Youtube: begin er nu mee

YouTube is het grootste videolkanaal en het tweede grootste social media platform in de wereld. Maandelijks heeft dit videokanaal meer dan een miljard bezoekers....