Home Marketing Vier tips om je Google Adwords campagnes te verbeteren

Vier tips om je Google Adwords campagnes te verbeteren

Je hebt inmiddels Google Adwords campagnes aangemaakt en je ziet de eerste bezoekers naar je website komen. Adverteren op Google Adwords is niet gratis en als je het niet goed doet, ben je je geld kwijt. In deze blog vind je vier tips om je Google Adwords campagnes te verbeteren.

1. Sluit zoekwoorden uit

Het toevoegen van zoekwoorden is de eerste stap, maar daarna moet je zorgen dat er bepaalde zoekwoorden uitgesloten worden. Dit worden ook wel negatieve zoekwoorden genoemd. Je wilt immers niet gevonden op blauwe schoenen als je adverteert op rode schoenen. Je kunt het specifieke zoekwoord uitsluiten, maar je kunt ook slechts een deel uitsluiten.

2. Kies de juiste advertentieplanning

Als je niets instelt bij de advertentieplanning, worden je advertenties 24 uur per dag getoond. In veel gevallen heeft het geen zin om je advertenties 24 uur per dag te tonen. Het kost je alleen maar geld en vaak gaat het je niets extra opleveren. Goed voorbeeld is een restaurant. Als je alleen maar open bent van 9.00 – 16.00 heeft het geen zin om je advertentie te tonen om 02.00. Je kunt dan toch geen klanten ontvangen. Alleen voor webshops die altijd open zijn, kan adverteren de klok rond rendabel zijn.

3. Test meerdere advertenties

Het is belangrijk om meerdere advertenties in te stellen. Op deze manier kun je kijken welke advertentie het beste doet (meeste klikken oplevert en hoogste CTR). Google Adwords gaat zelf rouleren met de advertenties en gebruikt uiteindelijk ook de advertentie die het beste presteert. De advertentie die het slechts presteert, wordt ook het minste vertoond. Als je maar een advertentie toevoegt, heeft Google Adwords deze vrijheid niet en kun je ook niet zien dat je advertentie slecht presteert.

4. Adverteer niet te breed

Veel adverteerders richten zich echt alleen op hele brede zoekwoorden. We nemen even als je voorbeeld dat je damesschoenen verkoopt.  Vervolgens richt je je advertenties op ‘schoenen’. Je advertenties worden ook getoond als mensen zoeken op nette schoenen of voetbalschoenen. Zonde van je geld dus! Het is daarom af te raden om te adverteren op hele brede zoektermen. Je kunt beter adverteren op specifiekere termen.

Wil je nog meer optimaliseren? Verdiep je ook eens in de Google Adwords biedstrategie├źn! Dit kan er ook voor zorgen dat de prestaties van je advertenties verbetert.

Meer lezen

Social media advertising: maak je merk nog beter zichtbaar

Social media advertising is adverteren via de verscheidene sociale media kanalen. Waarschijnlijk gebruik je de sociale media al als marketing tool en...

Kleurenpsychologie: wat betekenen kleuren?

Op het gebied van design van websites zijn kleur, afbeeldingen, compositie en typografie wel een van de belangrijkste onderwerpen. Veel mensen zien...

Voice Technologie is veel meer dan een trend

Voice Technologie is inmiddels niet meer weg te denken uit het dagelijks leven. Voice Technologie zorgt voor een persoonlijke contact met technologie...

De online marketplace trends van dit jaar

Het retaillandschap bestaat allang niet meer uit alleen websites van retailers en merken. Marketplaces spelen inmiddels een belangrijke rol en nemen een...

Voordelen van dynamische zoekadvertenties

Niet iedereen is even blij met dynamische zoekadvertenties in Google Adwords en het niet geschikt voor iedere website. Voor kleine websites en...