Home Marketing Effectieve manier van adverteren: retargeting

Effectieve manier van adverteren: retargeting

Een paar dagen gelden zocht je naar een paar schoenen van Nike. Nog dezelfde dag verschijnt er een advertenties op verschillende websites waarin deze schoenen aangeprijsd worden. Is het toevallig? Nee! Dit is nou retargeting. In deze blog vertel ik wat retargeting is, waar je de advertenties ziet en noem ik enkele voorbeelden.

Wat is retargeting? 

Bij retargeting nodig je potentiele consumenten uit om de website van de adverteerder opnieuw te bezoeker. Op andere website’s ziet de consument banners van de eerder bezochte website en door op de banner te klikken eindigen ze weer op deze website. Door retargeting trigger je dus consumenten die eerder weggegaan zijn en alsnog overhalen tot een conversie

Voorbeelden van retargeting 

Je kunt het op verschillende manieren inzetten. Hieronder vind je twee veel voorkomende manieren.

Verlaten winkelmandje 
Consumenten zetten wel eens producten in hun winkelmandje, maar doorlopen vervolgens niet het verdere bestellingsproces. Je gebruikt het om consumenten er aan te herinneren dat hun winkelmandje nog vol is en ze te verleiden tot het kopen van het product. Eventueel kun je ze ook nog een kortingscode toe sturen. Misschien raken ze dan nog net iets meer overtuigd.

Waar je op hebt gezocht 
De consument is op zoek naar een hotel in Parijs kijkt op verschillende websites naar de prijzen. Vervolgens stopt die met zoeken en gaat die wat anders doen. Door retargeting kun je de consument aan hun zoektocht herinneren en hun banners laten zien van de eerder bezochte hotels.
 

Waar worden je advertenties getoond? 

Het advertentienetwerk is ontzettend groot. Websites van kleine en grote publicers stellen hun website beschikbaar. Advertenties uit Google Adwords worden vertoond in het Google netwerk en koppel je aan de zoekresultaten. Je ziet het ook terugkomen op social media kanalen, zoals Facebook & Linkedin. 

Mogelijkheden

Binnen retargeting heb je eindeloze mogelijkheden. Deze zijn niet in één blog toe te lichten. Dit zorgt ervoor dat het best ingewikkeld kan zijn. Daarom vind je hier ook vijf tips voor retargeting. Gelukkig kun je het wel zo moeilijk maken als je zelf wilt. 

Meer lezen

Voice Technologie is veel meer dan een trend

Voice Technologie is inmiddels niet meer weg te denken uit het dagelijks leven. Voice Technologie zorgt voor een persoonlijke contact met technologie...

De online marketplace trends van dit jaar

Het retaillandschap bestaat allang niet meer uit alleen websites van retailers en merken. Marketplaces spelen inmiddels een belangrijke rol en nemen een...

Voordelen van dynamische zoekadvertenties

Niet iedereen is even blij met dynamische zoekadvertenties in Google Adwords en het niet geschikt voor iedere website. Voor kleine websites en...

Vier conversie optimalisatie tips voor meer omzet

Veel bezoekers hebben is uiteraard heel leuk, maar je hebt niets aan bezoekers die alleen je pagina’s bekijken. Uiteindelijk wil je dat...

Replatformingtraject: hoe moet je het aanpakken?

Replatforming is een serieus en complex traject. Elk traject vereist een investering in tijd en middelen. Bovendien moet je je ook inzetten...