Home Marketing Content Marketing: wat is dat?

Content Marketing: wat is dat?

Traditionele marketing wordt steeds minder effectief. Content Marketing is het nieuwe marketing! Toch is het niet nieuw. Al jaren worden er manieren gezocht om een relatie op te bouwen met een klant zodat deze een product koopt. Door de grotere rol van het internet is het in een hele korte tijd een hele belangrijke rol binnen de B2B & B2C gaan spelen. In deze blog lees je de definitie en het doel van Content Marketing

Definitie

Om uit te leggen wat het nu precies is, bekijken we de definitie van het Amerikaanse Content Marketing Institute. Zij geven de volgende definitie:

“Content marketing is a strategic marketing approach focused on creating and distributing valuable, relevant, and consistent content to attract and retain a clearly defined audience — and, ultimately, to drive profitable customer action.”

In het Nederlands kun je het als volgt vertalen:

“Content marketing is een strategische marketingbenadering die zich focust op het creëren en het verspreiden van waardevolle, relevante en consistente content om een duidelijk publiek aan te trekken en te behouden – om uiteindelijk dit om te zetten in een winstgevende actie.”

Wat is het doel?

Het doel is het aantrekken van klanten en leads. Je content moet ervoor zorgen dat je klanten een volgende stap zetten in de salesfunnel of dat ze gaan converteren. Je content moet de klant verleiden en stimuleren om iets te kopen of gegevens achter te laten.

Moeten we je nog overtuigen om er mee te beginnen? Lees dan onze vijf redenen waarom je Content Marketing belangrijk is.

Meer lezen

Producten verkopen via Social Media

Sinds een korte tijd is het mogelijk om in de Verenigde Staten producten te verkopen via Social Media. Op dit moment is deze...

Voorbeelden Structured Data in Google

Structured Data in Google: je ziet het steeds vaker voorbij komen. Het is de ideale manier om Google te helpen bij het...

Slimme apparaten in je huishouden

Internet of Things heeft ervoor gezorgd dat simpele producten een nieuw leven krijgen door zich slim te kunnen gedragen. In de afgelopen...

Structured Data: wat is het?

De algoritmes van google worden steeds slimmer en blijven zich ontwikkelen in het begrijpen van complexe data. Toch begrijpt Google niet alles....

Een succesvolle call-to-action ontwerpen

We komen overal tegenwoordig Call-To-Action (CTA)’s tegen en dan niet alleen op websites. Ook in advertenties spelen ze een belangrijke rol.  Een...