Home Marketing Content Marketing: wat is dat?

Content Marketing: wat is dat?

Traditionele marketing wordt steeds minder effectief. Content Marketing is het nieuwe marketing! Toch is het niet nieuw. Al jaren worden er manieren gezocht om een relatie op te bouwen met een klant zodat deze een product koopt. Door de grotere rol van het internet is het in een hele korte tijd een hele belangrijke rol binnen de B2B & B2C gaan spelen. In deze blog lees je de definitie en het doel van Content Marketing

Definitie

Om uit te leggen wat het nu precies is, bekijken we de definitie van het Amerikaanse Content Marketing Institute. Zij geven de volgende definitie:

“Content marketing is a strategic marketing approach focused on creating and distributing valuable, relevant, and consistent content to attract and retain a clearly defined audience — and, ultimately, to drive profitable customer action.”

In het Nederlands kun je het als volgt vertalen:

“Content marketing is een strategische marketingbenadering die zich focust op het creëren en het verspreiden van waardevolle, relevante en consistente content om een duidelijk publiek aan te trekken en te behouden – om uiteindelijk dit om te zetten in een winstgevende actie.”

Wat is het doel?

Het doel is het aantrekken van klanten en leads. Je content moet ervoor zorgen dat je klanten een volgende stap zetten in de salesfunnel of dat ze gaan converteren. Je content moet de klant verleiden en stimuleren om iets te kopen of gegevens achter te laten.

Moeten we je nog overtuigen om er mee te beginnen? Lees dan onze vijf redenen waarom je Content Marketing belangrijk is.

Meer lezen

Afscheid nemen van de ‘Gemiddelde positie’ in Google Ads

Na ruim 15 jaar trouwe dienst gaat een van de oudste metrics van Google Ads verdwijnen. De ‘gemiddelde positie’ kun je vanaf...

Wat houdt SEO precies in?

Veel bedrijven kiezen ervoor om tijd en geld te investeren in SEO. Als jij een online platform beheert, is de kans groot...

Vijf tips voor een succesvolle advertenties op YouTube

Advertenties op YouTube vertonen overeenkomsten met advertenties op andere kanalen. Toch moeten de advertenties op Youtube wel speciaal ontworpen worden voor het...

Vier tips voor het toegankelijk maken van je website

In Nederland heeft iedereen het recht om mee te doen aan de maatschappij. Het gebruiken van internet, computers en telefoons hoort hier ook bij....

Strong Customer Authentication: nieuwe online veiligheidsmaatregelen

Eerst bracht de GDPR al veel veranderingen te weeg voor webshops, maar de invoering van de Strong Customer Authentication (SCA) gaat weer...