Home E-commerce Campagnes op Amazon

Campagnes op Amazon

Goede content is de basis voor organische vindbaarheid en conversie. Maar je kunt dit extra stimuleren door het juist inzetten van advertenties en promoties. Advertenties richten zich op het verbeteren van de vindbaarheid; prijspromoties stimuleren conversie

Advertenties 

Advertenties verbeteren je zichtbaarheid. Je kunt hiermee je merk of je product bovenaan de zoekresultaten zetten. Er zijn drie vormen: gesponsorde merken, gesponsorde producten en productadvertenties. 

Gesponsorde merken 

Als je je merk bij Amazon hebt geregistreerd, kun je op bepaalde zoek- en sleutelwoorden je merk bovenaan de zoekresultatenpagina tonen en met daarbij een aantal gerelateerde producten. 

Gesponsorde producten 

Door producten te sponsoren, kun je jouw product gerelateerd aan een zoekopdracht bovenaan en/of in het midden van de zoekresultaten positioneren. Je zet bepaalt zelf de sleutelwoorden die bij de advertentie passen en je bepaalt per klik. Dit is vooral geschikt voor producten met een hoog buy-box-percentage en relatief lage verkoop. 

Productadvertenties 

Productadvertenties verwijzen door naar door naar jouw eigen webshop. Als bezoekers via jouw productadvertentie iets kopen, dan kopen ze niet bij Amazon, maar bij jou. Zo wordt de klant onderdeel van jouw klantbestand. 

Prijspromoties 

Naast het inzetten van advertenties voor het stimuleren van vindbaarheid en verkeer kun je ook verschillende vormen van prijspromoties inzetten om meer conversie te genereren. 

Deal of the Day 

Deal of the Day is een kortingspromotie met een geldigheid van 24 uur. Deze deals zijn zichtbaar op de Deals-pagina van Amazon en in sommige gevallen zelfs op de hoofdpagina. Deze vorm van promotie kun je inzetten om je concurrentie te depositioneren, extra verkoop te genereren, de ranking van het product te verbeteren en je merk te promoten.

Lightning Deals 

Lightning Deals zijn voor zes uur zichtbaar op de Deals-pagina. Deze deals kun je gebruiken om je bestsellers te promoten en beschermen. 

Best Deals 

Deze deals zijn voor twee uur zichtbaar op de Deals-pagina. Best Deals zet je in om verkeer naar je catalogus te genereren en meer merkbewustzijn over één of meer categorieën te bereiken. 

Price Discounts 

Price discounts zijn kortingen die alleen zichtbaar zijn op de productdetailpagina. Ze stimuleren daarom ook niet verbeterde vindbaarheid. Price Discounts gebruik je om te grote voorraad te reduceren, de buy-box terug te winnen en extra vraag te genereren. 

Vouchers 

Vouchers worden weergegeven in de Vouchers-sectie van de Deals-pagina. Deze genereren extra verkoop, vergroten zichtbaarheid en genereren verkeer voor nieuwe producten. De investering die gedaan moet worden is laag en de opbrengsten vaak relatief groot. 

Meer lezen

Leads binnen halen via Facebook & Linkedin

Het verkrijgen van nieuwe leads is ontzettend belangrijk voor de groei van een bedrijf. Social Media is voor veel bedrijven de plek...

Een professionele foto nemen met je smartphone

Foto’s worden op elk moment van de dag gemaakt en we maken overal foto’s van: eten, bezienswaardigheden, leuke momenten, huisdieren, huizen, noem...

Adverteren op zoekmachine Bing

Ondanks dat het grootste gedeelte van de Nederlandse consumenten zoekt op Google, mag Bing zeker niet als zoekmachine vergeten worden. Uit het...

Bekendste Nederlandse marketplaces anno 2019

Consumenten doen steeds meer van hun aankopen online. Vooral marketplaces zijn de laatste jaren enorm in trek. Het grootste deel van de...

Adverteren op Youtube: begin er nu mee

YouTube is het grootste videolkanaal en het tweede grootste social media platform in de wereld. Maandelijks heeft dit videokanaal meer dan een miljard bezoekers....