Home Marketplaces Campagnes op Amazon

Campagnes op Amazon

Goede content is de basis voor organische vindbaarheid en conversie. Maar je kunt dit extra stimuleren door het juist inzetten van advertenties en promoties. Advertenties richten zich op het verbeteren van de vindbaarheid; prijspromoties stimuleren conversie

Advertenties 

Advertenties verbeteren je zichtbaarheid. Je kunt hiermee je merk of je product bovenaan de zoekresultaten zetten. Er zijn drie vormen: gesponsorde merken, gesponsorde producten en productadvertenties. 

Gesponsorde merken 

Als je je merk bij Amazon hebt geregistreerd, kun je op bepaalde zoek- en sleutelwoorden je merk bovenaan de zoekresultatenpagina tonen en met daarbij een aantal gerelateerde producten. 

Gesponsorde producten 

Door producten te sponsoren, kun je jouw product gerelateerd aan een zoekopdracht bovenaan en/of in het midden van de zoekresultaten positioneren. Je zet bepaalt zelf de sleutelwoorden die bij de advertentie passen en je bepaalt per klik. Dit is vooral geschikt voor producten met een hoog buy-box-percentage en relatief lage verkoop. 

Productadvertenties 

Productadvertenties verwijzen door naar door naar jouw eigen webshop. Als bezoekers via jouw productadvertentie iets kopen, dan kopen ze niet bij Amazon, maar bij jou. Zo wordt de klant onderdeel van jouw klantbestand. 

Prijspromoties 

Naast het inzetten van advertenties voor het stimuleren van vindbaarheid en verkeer kun je ook verschillende vormen van prijspromoties inzetten om meer conversie te genereren. 

Deal of the Day 

Deal of the Day is een kortingspromotie met een geldigheid van 24 uur. Deze deals zijn zichtbaar op de Deals-pagina van Amazon en in sommige gevallen zelfs op de hoofdpagina. Deze vorm van promotie kun je inzetten om je concurrentie te depositioneren, extra verkoop te genereren, de ranking van het product te verbeteren en je merk te promoten.

Lightning Deals 

Lightning Deals zijn voor zes uur zichtbaar op de Deals-pagina. Deze deals kun je gebruiken om je bestsellers te promoten en beschermen. 

Best Deals 

Deze deals zijn voor twee uur zichtbaar op de Deals-pagina. Best Deals zet je in om verkeer naar je catalogus te genereren en meer merkbewustzijn over één of meer categorieën te bereiken. 

Price Discounts 

Price discounts zijn kortingen die alleen zichtbaar zijn op de productdetailpagina. Ze stimuleren daarom ook niet verbeterde vindbaarheid. Price Discounts gebruik je om te grote voorraad te reduceren, de buy-box terug te winnen en extra vraag te genereren. 

Vouchers 

Vouchers worden weergegeven in de Vouchers-sectie van de Deals-pagina. Deze genereren extra verkoop, vergroten zichtbaarheid en genereren verkeer voor nieuwe producten. De investering die gedaan moet worden is laag en de opbrengsten vaak relatief groot. 

Meer lezen

De groei van marketplaces

De voortdurende groei van wereldwijde technologische supermacht Amazon heeft een enorme impact op B2C en B2B bedrijven. We lijken het in ons kikkerlandje nog...

Ecommerce & Pinterest: goede combinatie

Facebook, Linkedin, Instagram en Twitter worden als eerste social media kanalen genoemd als men het heeft over social media en e-commerce. Toch...

Het vliegwiel voor goede content op Amazon

Om succesvol te zijn op Amazon is hele goede productcontent nodig. Je moet zorgen dat het product gevonden kan worden en...

Campagnes op Amazon

Goede content is de basis voor organische vindbaarheid en conversie. Maar je kunt dit extra stimuleren door het juist inzetten van advertenties...

De rol van API’s

Je maakt als consument veel gebruik van API’s zonder dat je het door hebt en dit geldt ook voor B2B & B2C...