Home Tech Dinsdag Magento extensie reviews - Week 40

Dinsdag Magento extensie reviews – Week 40

In week 40 zijn er 32 nieuwe extensies uit gekomen. Dit is echter inclusief een groot aantal theme-achtige extensies, waarbij ik me toch iedere keer afvraag wie dit soort standaard themes gebruikt, zonder aanpassingen te doen aan het ontwerp? Ook kom ik een paar extensies tegen die op zichzelf wel slim zijn, maar in mijn optiek niet echt bestaande problemen voor webwinkeliers oplossen. Maar zoals iedere week, heb ik een selectie kunnen maken, die ik vervolgens bespreek.

Ben je benieuwd naar de extensies van vorige week?  Klik dan hier!

1) Merchandising_Made_Easy

Ik begin meteen met de leukste Magento extensie, die deze week is uitgekomen. Binnen Magento heb je een mechanisme,  dat de volgorde van je producten kan beïnvloeden. Zonder deze volgorde aan te geven rankschikt Magento automatisch de producten op alfabetische volgorde.  Bij deze extensie wordt een tabblad aan de categorie toegevoegd waarin alle producten staan die zijn toegewezen aan die categorie. Dit overzicht bevat afbeeldingen van allemagento_week40 producten en een Drag & Drop knop. De producten kunnen opgepakt worden en op een andere plek in de lijst terug gezet worden. Dit werkt een stuk intuitiever dan de standaard functionaliteit. Deze extensie is leuk omdat de catalog manager op een intuitieve manier bezig kan zijn met het optimaliseren van zijn assortiment. Prima extensie dus, wel een beetje aan de prijs helaas.

Prijs:  $ 299.00 (let op, dollars)
Demo: Demo beschikbaar op aanvraag: Eyemagine
Categorie: Administration

2) Multiple_Coupons

Ik moet eerlijk bekennen dat ik er nooit over nagedacht heb, maar kennelijk is er een vraag om meerdere coupons per order in te voeren?  Als het toevoegen van de coupon een doel is van de shopper en niet een middel om deze te verleiden, dan kan deze extensie hanmagentoweek40-1dig zijn.  Met deze extensie kan je namelijk verschillende coupons invoeren in een winkelmand. Vervolgens worden ze allemaal verrekend met de order en kunnen ze ook één voor één worden verwijderd. Dit is in mijn optiek een extensie die typisch geschikt is voor de Amerikaanse markt waar het bieden van discounts en coupons een minimum vereiste is van een webwinkel. Ik ben wel benieuwd welke Nederlandse webwinkel hier echt behoefte aan heeft. Als iemand suggesties of ideeën heeft, dan hoor ik dat graag!

Prijs: $ 59.00 (let op, dollars)
Demo: Geen demo beschikbaar
Categorie: Pricing & Promotions

3) TSDesigns_ProductCreator

Als je producten met veel (soorten) variaties hebt, dan kan deze extensie wel wat werk uit handen nemen. Hoewel de standaard functionaliteit in de meeste gevallen voldoende ismagentoweek40-2, biedt deze extensie toch wel wat toegevoegde waarde. In de standaard functionaliteit van Magento maak je een configurable product aan, vervolgens zou je handmatig de simpele producten aanmaken of ze allemaal genereren. Bij deze extensie kan je eenvoudig aanvinken voor welke attributen je wel of geen product wil aanmaken. Dus als je bijvoorbeeld schoenen verkoopt kunnen de maten variëren van kleine dames maten tot grote heren maten. Met deze extensie kies je per model welke kleuren je hebt en welke maten je wel en niet wil aanbieden. Prima extensie, bekijk zelf maar de uitstekende demo.

Prijs: € 145.00
Demo: Demo op TSDesigns
Categorie: Administration

Lees hier ook de Magento extensie review van week 34, week 35, week 36, week 38 en week 39.

Meer lezen

De groei van marketplaces

De voortdurende groei van wereldwijde technologische supermacht Amazon heeft een enorme impact op B2C en B2B bedrijven. We lijken het in ons kikkerlandje nog...

Ecommerce & Pinterest: goede combinatie

Facebook, Linkedin, Instagram en Twitter worden als eerste social media kanalen genoemd als men het heeft over social media en e-commerce. Toch...

Het vliegwiel voor goede content op Amazon

Om succesvol te zijn op Amazon is hele goede productcontent nodig. Je moet zorgen dat het product gevonden kan worden en...

Campagnes op Amazon

Goede content is de basis voor organische vindbaarheid en conversie. Maar je kunt dit extra stimuleren door het juist inzetten van advertenties...

De rol van API’s

Je maakt als consument veel gebruik van API’s zonder dat je het door hebt en dit geldt ook voor B2B & B2C...