Home Tech Dinsdag Magento extensie reviews - Week 42

Dinsdag Magento extensie reviews – Week 42

Deze week zijn er niet heel veel extensies uitgekomen (36 stuks). Maar het is wel de moeite waard om er door heen te klikken, want er zitten wel een aantal vernieuwende extensies tussen. Er zijn ook een aantal extensies die op zich wel makkelijk zijn, maar deze zijn niet vernieuwend. Ze zijn al eerder door andere partijen in Magento Connect gezet. Zo heb je weer twee one-page checkouts extensies en twee mobile themes die best aardig zijn maar niet vernieuwend.

Ben je benieuwd naar de extensies van vorige week?  Klik dan hier!

1) Truly_Simple_Gmail_Integration_Extension

Het opzetten van mailaccounts via je provider is niet heel ingewikkeld, maar blijft altijd een beetje een gedoe. De Google bedrijfsoplossingen, waaronder ook mail en agenda’s, zijn heel goed en werken altijd. Daarom heeft deze extensie mijn voorkeur, het is eenvoudig gmail-integrationop te zetten en goed beveiligd. Een tweede voordeel, dat eigenlijk de belangrijkste reden is om deze extensie toe te passen, is dat je eenvoudig gedeelde mailboxen kunt hanteren met Gmail. Dus als er meerdere medewerkers op de klantenservice zitten kunnen ze allemaal in de mailbox en kunnen ze de mail daar verwerken. De volledige historie wordt vervolgens ook bijgehouden in Gmail. Ik denk dat dit soort bedrijfstoepassingen heel geschikt zijn voor e-commerce bedrijven.

Prijs:  € 15,99
Demo: Geen demo beschikbaar
Categorie: Administration

2) Sales_Profit

De standaard reporting mogelijkheden van Magento zijn, vergeleken met andere e-commerce pakketten, indrukwekkend te noemen. Deze extensie geeft een extra inzicht insales-profit de winstgevendheid per order. Wanneer de kostprijs van een order is ingegeven wordt met deze extensie de winstgevendheid van een order getoond. Op deze manier is de marge eenvoudig te berekenen en krijg je als webwinkelier feedback over wat je nu eigenlijk verdient. Ik vind het alleen wel jammer dat deze gegevens niet in het standaard dashboard terug komen en dat je nergens een totale optelling ziet van de totale bruto winst. Zonder deze laatste cijfers vraag ik me af of deze extensie echt nuttig is voor de bedrijfsvoering. Bekijk de demo en oordeel zelf.

Prijs: $ 59.00 (let op, dollars)
Demo: https://www.aitoc.com
Categorie:  Analytics

3) Video_Testimonials

Zappos.com heeft een tijdje de mogelijkheid geboden om bezoekers via een webcam testimonials te laten geven voor hun producten. Deze filmpjes werden dan op de productdetail pagina getoond bij dat product. Met de bezoekersaantallen van Zappos was je gegarandeerd van een groot publiek als je een testimonial maakte. Super goede feature, alleen zijn ze er ook weevideo-testimonialsr mee gestopt. Er bleken toch niet zoveel bezoekers echt de moeite te nemen om een dergelijke video op te nemen. Deze extensie gaat, denk ik, om precies deze reden niet succesvol zijn. Zappos bood een platform waarmee bezoekes ook filmpjes op konden nemen, deze extensie biedt echter alleen maar een upload mogelijkheid. Hoewel ik wel denk dat video testimonials veel worden bekeken, denk ik niet dat iemand de tijd gaat nemen om deze te maken. Een mogelijkheid is natuurlijk om de maker van de video testimonials te belonen.

Prijs: $ 59.00 (let op, dollars)
Demo: http://demo.free-magentoextensions.com/videotestimonials/index.php/men/jackie.html
Categorie: Other

Lees hier ook de Magento extensie review van week 34, week 35, week 36, week 38 en week 39.

Meer lezen

De groei van marketplaces

De voortdurende groei van wereldwijde technologische supermacht Amazon heeft een enorme impact op B2C en B2B bedrijven. We lijken het in ons kikkerlandje nog...

Ecommerce & Pinterest: goede combinatie

Facebook, Linkedin, Instagram en Twitter worden als eerste social media kanalen genoemd als men het heeft over social media en e-commerce. Toch...

Het vliegwiel voor goede content op Amazon

Om succesvol te zijn op Amazon is hele goede productcontent nodig. Je moet zorgen dat het product gevonden kan worden en...

Campagnes op Amazon

Goede content is de basis voor organische vindbaarheid en conversie. Maar je kunt dit extra stimuleren door het juist inzetten van advertenties...

De rol van API’s

Je maakt als consument veel gebruik van API’s zonder dat je het door hebt en dit geldt ook voor B2B & B2C...