Home Marketing Vijf tips om je retargeting te verbeteren

Vijf tips om je retargeting te verbeteren

Het wordt steeds lastiger om de consument te bereiken en daar komt ook nog eens bij kijken dat minder dan 2% gelijk de eerste keer converteert. Ruim 98% van de consumenten gaat dus de eerste keer bij je weg. Dankzij retargeting kun je deze 98% weer bereiken. Je geeft hiermee je bezoekers een tweede kans om iets te kopen. Retargeting klinkt heel makkelijk, maar het is moeilijker dan je denkt. Voor retargeting op Social Media moet je gebruik maken van de Linkedin Insight Tag en de de Facebook Pixel. In deze blog vind je vijf tips om je retargeting te verbeteren.

  1. Roteer met je afbeeldingen
    Veel marketeers blijven dezelfde banner gebruiken tijdens hun retargeting-campagne. Maar dit is helemaal geen goed idee. Je moet juist routeren met je afbeeldingen. Alleen dan behoud je de aandacht van je consument.

  2. Sluit kopers uit
    Iedereen heeft het wel eens mee gemaakt. Je koopt een product online en vervolgens zie je nog steeds weken lang advertenties over dit product. Deze bedrijven hebben duidelijk niet goed nagedacht over de retargeting. Bij retargeting moet je dus ook nadenken over wie je niet wilt bereiken en deze kopers moet je vervolgens uitsluiten.

  3. Segmenteer je doelgroep
    Je kunt het beste je bezoekers van je website opdelen in verschillende groepen, die gebaseerd zijn op het gedrag van de bezoeker op de website. Vervolgens kun je een advertentie maken die zich speciaal richt op deze groep.

  4. Ga experimenteren
    Elke retargetingcampagne is anders. Bij het ene product kun je de consument langer achtervolgen dan bij het andere product. Experimenteer met elk aspect van de campagne: de banners, teksten, de looptijd en de doelgroep.

  5. Let op de frequentie
    Het gebeurt regelmatig dat advertenties vaak aan dezelfde persoon wordt getoond. De consument kan je hierdoor als spammer gaan zien. Hou daarom goed in de gaten hoe vaak je advertentie aan dezelfde doelgroep wordt vertoond.

Meer lezen

Leads binnen halen via Facebook & Linkedin

Het verkrijgen van nieuwe leads is ontzettend belangrijk voor de groei van een bedrijf. Social Media is voor veel bedrijven de plek...

Een professionele foto nemen met je smartphone

Foto’s worden op elk moment van de dag gemaakt en we maken overal foto’s van: eten, bezienswaardigheden, leuke momenten, huisdieren, huizen, noem...

Adverteren op zoekmachine Bing

Ondanks dat het grootste gedeelte van de Nederlandse consumenten zoekt op Google, mag Bing zeker niet als zoekmachine vergeten worden. Uit het...

Bekendste Nederlandse marketplaces anno 2019

Consumenten doen steeds meer van hun aankopen online. Vooral marketplaces zijn de laatste jaren enorm in trek. Het grootste deel van de...

Adverteren op Youtube: begin er nu mee

YouTube is het grootste videolkanaal en het tweede grootste social media platform in de wereld. Maandelijks heeft dit videokanaal meer dan een miljard bezoekers....