Home Marketing Vijf tips om je retargeting te verbeteren

Vijf tips om je retargeting te verbeteren

Het wordt steeds lastiger om de consument te bereiken en daar komt ook nog eens bij kijken dat minder dan 2% gelijk de eerste keer converteert. Ruim 98% van de consumenten gaat dus de eerste keer bij je weg. Dankzij retargeting kun je deze 98% weer bereiken. Je geeft hiermee je bezoekers een tweede kans om iets te kopen. Retargeting klinkt heel makkelijk, maar het is moeilijker dan je denkt. In deze blog vind je vijf tips om je retargeting te verbeteren.

  1. Roteer met je afbeeldingen
    Veel marketeers blijven dezelfde banner gebruiken tijdens hun retargeting-campagne. Maar dit is helemaal geen goed idee. Je moet juist routeren met je afbeeldingen. Alleen dan behoud je de aandacht van je consument.

  2. Sluit kopers uit
    Iedereen heeft het wel eens mee gemaakt. Je koopt een product online en vervolgens zie je nog steeds weken lang advertenties over dit product. Deze bedrijven hebben duidelijk niet goed nagedacht over de retargeting. Bij retargeting moet je dus ook nadenken over wie je niet wilt bereiken en deze kopers moet je vervolgens uitsluiten.

  3. Segmenteer je doelgroep
    Je kunt het beste je bezoekers van je website opdelen in verschillende groepen, die gebaseerd zijn op het gedrag van de bezoeker op de website. Vervolgens kun je een advertentie maken die zich speciaal richt op deze groep.

  4. Ga experimenteren
    Elke retargetingcampagne is anders. Bij het ene product kun je de consument langer achtervolgen dan bij het andere product. Experimenteer met elk aspect van de campagne: de banners, teksten, de looptijd en de doelgroep.

  5. Let op de frequentie
    Het gebeurt regelmatig dat advertenties vaak aan dezelfde persoon wordt getoond. De consument kan je hierdoor als spammer gaan zien. Hou daarom goed in de gaten hoe vaak je advertentie aan dezelfde doelgroep wordt vertoond.

Meer lezen

Voorbeelden Structured Data in Google

Structured Data in Google: je ziet het steeds vaker voorbij komen. Het is de ideale manier om Google te helpen bij het...

Slimme apparaten in je huishouden

Internet of Things heeft ervoor gezorgd dat simpele producten een nieuw leven krijgen door zich slim te kunnen gedragen. In de afgelopen...

Structured Data: wat is het?

De algoritmes van google worden steeds slimmer en blijven zich ontwikkelen in het begrijpen van complexe data. Toch begrijpt Google niet alles....

Een succesvolle call-to-action ontwerpen

We komen overal tegenwoordig Call-To-Action (CTA)’s tegen en dan niet alleen op websites. Ook in advertenties spelen ze een belangrijke rol.  Een...

De rol van API’s

Je maakt als consument veel gebruik van API’s zonder dat je het door hebt en dit geldt ook voor B2B & B2C...