Het verkrijgen van nieuwe leads is ontzettend belangrijk voor de groei van een bedrijf. Social Media is voor veel bedrijven de plek waar de doelgroep aanwezig is. Uit het Social Media Onderzoek van 2019 blijkt dat Facebook 10,1 miljoen gebruikersen Linkedin 4,6 miljoen gebruikers heeft. Deze twee kanalen zijn dus een belangrijk onderdeel van ons leven. Ook op Pinterest, Instagram en YouTube blijft het aantal gebruikers groeien. Wie jouw doelgroep dus ook is, ze hebben waarschijnlijk wel een Facebook of een LinkedIn account. Adverteren op deze kanalen is dus de manier om jouw doelgroep te bereiken. Leads haal je door Social Media echt wel binnen. In dit artikel worden drie manier behandeld om leads binnen te halen via social media. In dit artikel bespreken we alleen Facebook en Linkedin. Maar je kan uiteraard ook leads binnen halen via Pinterest, Instagram en YouTube.
Lead advertenties
Bij Lead advertenties krijgen de gebruikers direct een contactformulier te zien. Ze worden niet doorgestuurd naar jouw website. Het contactformulier wordt automatisch aangevuld met de gegevens van de gebruiker, aan de hand van de informatie op zijn of haar social media profiel. Hierdoor weet je bijna wel zeker dat de informatie klopt en dat het dus geen fake persoon is. De gebruiker converteert ook nog eens makkelijk. Het is namelijk maar één klik. Bovendien wordt je ook niet afgeleid. De keuze voor Facebook of LinkedIn hangt af van jouw type organisatie.
Gesponsorde advertenties
Gesponsorde advertenties zijn advertenties met een link. Deze advertentie stuurt je naar een nieuwe webpagina met een contactformulier. Je hoeft dus niet perse het contactformulier van LinkedIn of Facebook gebruiken. Wanneer ze dus op je advertentie klikken, komen ze terecht op jouw website. In de advertentie moet het wel duidelijk zijn wat de gebruiker krijgt. Anders kan dat ervoor zorgen dat ze afhaken. Je moet ook wel een snelle website hebben, want anders weerhoudt het van conversies.
Messenger en InMail
Door middel van het adverteren in Messenger en inMail bereik je de inbox van een gebruiker. Je stuurt ze een “persoonlijk” bericht. Gebruikers krijgen hier vervolgens een melding van. In deze advertentie beschrijf je het aanbod en maak je het persoonlijk. Grote kans dat ze uiteindelijk converteren.