Home Social Media Tips voor LinkedIn advertenties

Tips voor LinkedIn advertenties

LinkedIn is het grootste zakelijke social media en dus uiterst geschikt voor B2B-advertenties. Je kunt targeten op verschillende doelgroepen en je hebt een grote variantie aan advertenties. Toch wil dit niet zeggen dat je campagnes direct perfect scoren. Haal het meeste uit je LinkedIn campagnes dankzij deze vijf tips.

1.Kies meerdere afbeeldingen

Afbeeldingen spelen een belangrijke rol in je advertentie. Een slechte afbeelding heeft een slechte invloed op je advertentie. Door gebruik te maken van verschillende afbeeldingen, kun je direct zien welke afbeelding wel werkt en welke niet. Wel moet je de afbeeldingen evenredig laten vertonen, anders kun je niet een goede vergelijking maken.

2. Gebruik de LinkedIn Insight Tag

De LinkedIn Insight Tag kun je gebruiken voor retargeting. Hierdoor kun je nog persoonlijkere advertenties tonen aan LinkedIn-gebruikers. Bovendien kun je meer analyses doen, want je krijgt meer informatie over je advertenties. 

3. Voldoe aan de eisen

Je ziet wel eens dat mensen een te grote afbeelding kiezen of dat de tekst te lang is. Hou je juist aan de eisen van LinkedIn. Kies dus de juiste social media afbeelding afmetingen en zorg dat je tekst precies genoeg tekens heeft.

4.Aansluitende landingspagina

Wanneer gebruikers op je advertentie klikken, komen ze uit op de landingspagina. Deze landingspagina moet wel aansluiten op de advertentie. Doet dit het niet, dan is de kans groter dat de gebruiker weggaat. Kies dus echt een specifieke landingspagina die perfect klopt bij jouw advertentie.

5. Doelgroep uitsluiten

Tijdens het maken van de campagne stel je een doelgroep Linkedin samen die het meest relevant is voor jouw advertentie. Ondanks dat je hem zo relevant mogelijk wilt maken, kan het altijd voorkomen dat je gebruikers target die niet relevant zijn. Gelukkig kun je deze gebruikers ook uitsluiten. Zo voorkom je dat je advertentie niet relevant is en word je budget besteed aan gebruikers die echt geïnteresseerd zijn.

Meer lezen

Voorbeelden Structured Data in Google

Structured Data in Google: je ziet het steeds vaker voorbij komen. Het is de ideale manier om Google te helpen bij het...

Slimme apparaten in je huishouden

Internet of Things heeft ervoor gezorgd dat simpele producten een nieuw leven krijgen door zich slim te kunnen gedragen. In de afgelopen...

Structured Data: wat is het?

De algoritmes van google worden steeds slimmer en blijven zich ontwikkelen in het begrijpen van complexe data. Toch begrijpt Google niet alles....

Een succesvolle call-to-action ontwerpen

We komen overal tegenwoordig Call-To-Action (CTA)’s tegen en dan niet alleen op websites. Ook in advertenties spelen ze een belangrijke rol.  Een...

De rol van API’s

Je maakt als consument veel gebruik van API’s zonder dat je het door hebt en dit geldt ook voor B2B & B2C...