Home Social Media Tips voor LinkedIn advertenties

Tips voor LinkedIn advertenties

LinkedIn is het grootste zakelijke social media en dus uiterst geschikt voor B2B-advertenties. Je kunt targeten op verschillende doelgroepen en je hebt een grote variantie aan advertenties. Toch wil dit niet zeggen dat je campagnes direct perfect scoren. Haal het meeste uit je LinkedIn campagnes dankzij deze vijf tips.

1.Kies meerdere afbeeldingen

Afbeeldingen spelen een belangrijke rol in je advertentie. Een slechte afbeelding heeft een slechte invloed op je advertentie. Door gebruik te maken van verschillende afbeeldingen, kun je direct zien welke afbeelding wel werkt en welke niet. Wel moet je de afbeeldingen evenredig laten vertonen, anders kun je niet een goede vergelijking maken.

2. Gebruik de LinkedIn Insight Tag

De LinkedIn Insight Tag kun je gebruiken voor retargeting. Hierdoor kun je nog persoonlijkere advertenties tonen aan LinkedIn-gebruikers. Bovendien kun je meer analyses doen, want je krijgt meer informatie over je advertenties. 

3. Voldoe aan de eisen

Je ziet wel eens dat mensen een te grote afbeelding kiezen of dat de tekst te lang is. Hou je juist aan de eisen van LinkedIn. Kies dus de juiste social media afbeelding afmetingen en zorg dat je tekst precies genoeg tekens heeft.

4.Aansluitende landingspagina

Wanneer gebruikers op je advertentie klikken, komen ze uit op de landingspagina. Deze landingspagina moet wel aansluiten op de advertentie. Doet dit het niet, dan is de kans groter dat de gebruiker weggaat. Kies dus echt een specifieke landingspagina die perfect klopt bij jouw advertentie.

5. Doelgroep uitsluiten

Tijdens het maken van de campagne stel je een doelgroep Linkedin samen die het meest relevant is voor jouw advertentie. Ondanks dat je hem zo relevant mogelijk wilt maken, kan het altijd voorkomen dat je gebruikers target die niet relevant zijn. Gelukkig kun je deze gebruikers ook uitsluiten. Zo voorkom je dat je advertentie niet relevant is en word je budget besteed aan gebruikers die echt geïnteresseerd zijn.

Meer lezen

Leads binnen halen via Facebook & Linkedin

Het verkrijgen van nieuwe leads is ontzettend belangrijk voor de groei van een bedrijf. Social Media is voor veel bedrijven de plek...

Een professionele foto nemen met je smartphone

Foto’s worden op elk moment van de dag gemaakt en we maken overal foto’s van: eten, bezienswaardigheden, leuke momenten, huisdieren, huizen, noem...

Adverteren op zoekmachine Bing

Ondanks dat het grootste gedeelte van de Nederlandse consumenten zoekt op Google, mag Bing zeker niet als zoekmachine vergeten worden. Uit het...

Bekendste Nederlandse marketplaces anno 2019

Consumenten doen steeds meer van hun aankopen online. Vooral marketplaces zijn de laatste jaren enorm in trek. Het grootste deel van de...

Adverteren op Youtube: begin er nu mee

YouTube is het grootste videolkanaal en het tweede grootste social media platform in de wereld. Maandelijks heeft dit videokanaal meer dan een miljard bezoekers....