Traditionele marketing wordt steeds minder effectief. Content Marketing is het nieuwe marketing! Toch is het niet nieuw. Al jaren worden er manieren gezocht om een relatie op te bouwen met een klant zodat deze een product koopt. Door de grotere rol van het internet is het in een hele korte tijd een hele belangrijke rol binnen de B2B & B2C gaan spelen. In deze blog lees je de definitie en het doel van Content Marketing
Definitie
Om uit te leggen wat het nu precies is, bekijken we de definitie van het Amerikaanse Content Marketing Institute. Zij geven de volgende definitie:
“Content marketing is a strategic marketing approach focused on creating and distributing valuable, relevant, and consistent content to attract and retain a clearly defined audience — and, ultimately, to drive profitable customer action.”
In het Nederlands kun je het als volgt vertalen:
“Content marketing is een strategische marketingbenadering die zich focust op het creëren en het verspreiden van waardevolle, relevante en consistente content om een duidelijk publiek aan te trekken en te behouden – om uiteindelijk dit om te zetten in een winstgevende actie.”
Wat is het doel?
Het doel is het aantrekken van klanten en leads. Je content moet ervoor zorgen dat je klanten een volgende stap zetten in de salesfunnel of dat ze gaan converteren. Je content moet de klant verleiden en stimuleren om iets te kopen of gegevens achter te laten.
Moeten we je nog overtuigen om er mee te beginnen? Lees dan onze vijf redenen waarom je Content Marketing belangrijk is.