Home Marketing Waarom is content marketing belangrijk?

Waarom is content marketing belangrijk?

Je hebt hem vast al een keer gehoord: ‘content is king’. Dit is niet altijd zo geweest en is zeker iets wat in de afgelopen jaren steeds belangrijker is geworden. Het schrijven van content is een basisbehoefte geworden voor B2B & B2C-bedrijven. Maar waarom is content marketing nou zo belangrijk? Je leest hier vijf redenen waarom content marketing belangrijk is voor een bedrijf.

1. Goed voor je vindbaarheid

Content marketing heeft een positieve invloed op je SEO en verhoogt je zichtbaarheid in Google. Content is een middel om je SEO te optimaliseren en vergroot de kans dat je gevonden wordt op bepaalde zoekwoorden. Bovendien zorgt content ervoor dat een bezoeker door kan klikken op je website, waardoor die langer op je website blijft. Als een bezoeker lang op een pagina blijft, heeft dit ook weer positieve invloed op je SEO.

2. Traditionele media is minder belangrijk

Online media heeft de rol van traditionele media overgenomen. Vroeger waren er alleen traditionele media beschikbaar. Inmiddels is er veel meer informatie online beschikbaar. Hierdoor hebben mensen minder binding met de traditionele media en neemt het bereik af. Content Marketing kan dit gat opvullen.

3. Social media brandstof

Content Marketing kun je koppelen aan je social media strategie. De geschreven content kun je ook publiceren op social media.

4. Levert conversies op

Als je content schrijft met een duidelijk doel, kan dit ook leiden tot een conversie. In je content geef je waardevolle informatie aan de bezoekers en bouw je band met ze op. De bezoekers van je website weten dankzij de blog dat je verstand hebt van het onderwerp en zullen daardoor sneller iets van je accepteren. Autoriteit speelt online een belangrijke rol. Wel is het belangrijk dat je er een duidelijke call-to-action in verwerkt, anders zorgt het alsnog niet voor conversies.

5. Je kunt bezoekers benaderen in verschillende fases in het aankoopproces

Met je content kun je inspelen op alle fases binnen het aankoopproces. Je kunt content schrijven voor bezoekers die nog niet zoveel van het onderwerp weten, maar je kunt ook content schrijven voor bezoekers die al willen converteren. In dit laatste geval is de content misschien net dat laatste duwtje wat ze nodig hadden. Maar je kunt natuurlijk ook een bezoeker gewoon informeren.   

Meer lezen

Afscheid nemen van de ‘Gemiddelde positie’ in Google Ads

Na ruim 15 jaar trouwe dienst gaat een van de oudste metrics van Google Ads verdwijnen. De ‘gemiddelde positie’ kun je vanaf...

Wat houdt SEO precies in?

Veel bedrijven kiezen ervoor om tijd en geld te investeren in SEO. Als jij een online platform beheert, is de kans groot...

Vijf tips voor een succesvolle advertenties op YouTube

Advertenties op YouTube vertonen overeenkomsten met advertenties op andere kanalen. Toch moeten de advertenties op Youtube wel speciaal ontworpen worden voor het...

Vier tips voor het toegankelijk maken van je website

In Nederland heeft iedereen het recht om mee te doen aan de maatschappij. Het gebruiken van internet, computers en telefoons hoort hier ook bij....

Strong Customer Authentication: nieuwe online veiligheidsmaatregelen

Eerst bracht de GDPR al veel veranderingen te weeg voor webshops, maar de invoering van de Strong Customer Authentication (SCA) gaat weer...