Home Technologie Geef opdrachten aan Alexa

Geef opdrachten aan Alexa

Diverse techbedrijven werken al jaren aan spraaksystemen en het aantal spraaksystemen groeit steeds meer. We zien steeds meer dit soort apparaten verschijnen. Alexa is ook een onderdeel van een bekend spraaksysteem. Maar wat of wie is zij en hoe werkt ze?

De spraakassistent van Amazon

Alexa is de virtuele assistent van Amazon en hoort bij de Amazon Echo. Alexa is vernoemd naar de bibliotheek van Alexandrië. Je kunt het ook wel vergelijken met de Google assistent in Google Home of Siri van Apple. Je hoeft de Amazon Echo niet aan te raken, alles gebeurt via spraakopdrachten. Ze begrijpt wat je bedoelt en zet deze vervolgens direct om in een actie. Alexa is verkrijgbaar over de hele wereld en spreekt onder andere Engels, Frans, Japans en Duits.

Hoe werkt Alexa?

Ze wordt geactiveerd nadat je het activatiewoord zegt. Dit woord kun je zelf instellen, maar je moet wel kiezen uit een van de vier woorden: Alexa, Amazon, Echo of computer. Vervolgens kun je een vraag stellen. Zo kun je vragen naar het weer of hoe je een taart bakt. Je krijgt daarna het antwoord op de vraag. Het antwoord kan heel kort zijn, maar je kunt ook een uitgebreide uitleg ontvangen. Ze werkt ook in combinatie met smartproducten. Als je deze connect hebt, kun je ook vragen om het licht te dimmen of om muziek af te spelen via Sonos. Bovendien kun je ook het ook gebruiken om dingen toe te voegen aan je agenda of een wekker te zetten. In totaal kun je meer dan honderd commando’s geven.

Meer lezen

Vier conversie optimalisatie tips voor meer omzet

Veel bezoekers hebben is uiteraard heel leuk, maar je hebt niets aan bezoekers die alleen je pagina’s bekijken. Uiteindelijk wil je dat...

Replatformingtraject: hoe moet je het aanpakken?

Replatforming is een serieus en complex traject. Elk traject vereist een investering in tijd en middelen. Bovendien moet je je ook inzetten...

Voordelen van Headless Commerce

Simpelweg een e-commerce organisatie beginnen en een willekeurig platform aanschaffen kan allang niet meer. Consumenten willen steeds meer en verwachten de beste service. Veel traditionele...

Instagram shopping: verkopen via producttags

Producten verkopen via Instagram: vanaf nu kan het! Een link toevoegen in je bio hoeft niet meer, want je kunt nu gewoon...

Headless Commerce: nieuwe technologie

E-commerce is continue in ontwikkeling en er zijn veel discussies gaande over hoe het er in de toekomst uit komt te zien....