Home Technologie Geef opdrachten aan Alexa

Geef opdrachten aan Alexa

Diverse techbedrijven werken al jaren aan spraaksystemen en het aantal spraaksystemen groeit steeds meer. We zien steeds meer dit soort apparaten verschijnen. Alexa is ook een onderdeel van een bekend spraaksysteem. Maar wat of wie is zij en hoe werkt ze?

De spraakassistent van Amazon

Alexa is de virtuele assistent van Amazon en hoort bij de Amazon Echo. Alexa is vernoemd naar de bibliotheek van Alexandrië. Je kunt het ook wel vergelijken met de Google assistent in Google Home of Siri van Apple. Je hoeft de Amazon Echo niet aan te raken, alles gebeurt via spraakopdrachten. Ze begrijpt wat je bedoelt en zet deze vervolgens direct om in een actie. Alexa is verkrijgbaar over de hele wereld en spreekt onder andere Engels, Frans, Japans en Duits.

Hoe werkt Alexa?

Ze wordt geactiveerd nadat je het activatiewoord zegt. Dit woord kun je zelf instellen, maar je moet wel kiezen uit een van de vier woorden: Alexa, Amazon, Echo of computer. Vervolgens kun je een vraag stellen. Zo kun je vragen naar het weer of hoe je een taart bakt. Je krijgt daarna het antwoord op de vraag. Het antwoord kan heel kort zijn, maar je kunt ook een uitgebreide uitleg ontvangen. Ze werkt ook in combinatie met smartproducten. Als je deze connect hebt, kun je ook vragen om het licht te dimmen of om muziek af te spelen via Sonos. Bovendien kun je ook het ook gebruiken om dingen toe te voegen aan je agenda of een wekker te zetten. In totaal kun je meer dan honderd commando’s geven.

Meer lezen

Kleurenpsychologie: wat betekenen kleuren?

Op het gebied van design van websites zijn kleur, afbeeldingen, compositie en typografie wel een van de belangrijkste onderwerpen. Veel mensen zien...

Voice Technologie is veel meer dan een trend

Voice Technologie is inmiddels niet meer weg te denken uit het dagelijks leven. Voice Technologie zorgt voor een persoonlijke contact met technologie...

De online marketplace trends van dit jaar

Het retaillandschap bestaat allang niet meer uit alleen websites van retailers en merken. Marketplaces spelen inmiddels een belangrijke rol en nemen een...

Voordelen van dynamische zoekadvertenties

Niet iedereen is even blij met dynamische zoekadvertenties in Google Adwords en het niet geschikt voor iedere website. Voor kleine websites en...

Vier conversie optimalisatie tips voor meer omzet

Veel bezoekers hebben is uiteraard heel leuk, maar je hebt niets aan bezoekers die alleen je pagina’s bekijken. Uiteindelijk wil je dat...