Het wordt steeds lastiger om de consument te bereiken en daar komt ook nog eens bij kijken dat minder dan 2% gelijk de eerste keer converteert. Ruim 98% van de consumenten gaat dus de eerste keer bij je weg. Dankzij retargeting kun je deze 98% weer bereiken. Je geeft hiermee je bezoekers een tweede kans om iets te kopen. Retargeting klinkt heel makkelijk, maar het is moeilijker dan je denkt. Voor retargeting op Social Media moet je gebruik maken van de Linkedin Insight Tag en de de Facebook Pixel. In deze blog vind je vijf tips om je retargeting te verbeteren.
- Roteer met je afbeeldingen
Veel marketeers blijven dezelfde banner gebruiken tijdens hun retargeting-campagne. Maar dit is helemaal geen goed idee. Je moet juist routeren met je afbeeldingen. Alleen dan behoud je de aandacht van je consument.
- Sluit kopers uit
Iedereen heeft het wel eens mee gemaakt. Je koopt een product online en vervolgens zie je nog steeds weken lang advertenties over dit product. Deze bedrijven hebben duidelijk niet goed nagedacht over de retargeting. Bij retargeting moet je dus ook nadenken over wie je niet wilt bereiken en deze kopers moet je vervolgens uitsluiten.
- Segmenteer je doelgroep
Je kunt het beste je bezoekers van je website opdelen in verschillende groepen, die gebaseerd zijn op het gedrag van de bezoeker op de website. Vervolgens kun je een advertentie maken die zich speciaal richt op deze groep.
- Ga experimenteren
Elke retargetingcampagne is anders. Bij het ene product kun je de consument langer achtervolgen dan bij het andere product. Experimenteer met elk aspect van de campagne: de banners, teksten, de looptijd en de doelgroep.
- Let op de frequentie
Het gebeurt regelmatig dat advertenties vaak aan dezelfde persoon wordt getoond. De consument kan je hierdoor als spammer gaan zien. Hou daarom goed in de gaten hoe vaak je advertentie aan dezelfde doelgroep wordt vertoond.